۱۵۰ جلد کتاب در میاندوآب به چاپ رسید
کد خبر: 4013397
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
در ۲ سال گذشته؛

۱۵۰ جلد کتاب در میاندوآب به چاپ رسید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ گفت: در حوزه نشر کتاب طی دو سال گذشته ۱۵۰ جلد کتاب در زمینه عمومی و تخصصی علوم ورزشی متعلق به نویسندگان میاندوآبی توسط دو ناشر فعال شهرستان به چاپ رسیده است.

محمود نیک‌مرام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمود نیک‌مرام، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب، ۲۴ آبان در جمع با خبرنگاران اظهار کرد: ‌۴۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان شامل نویسندگان، فعالان قرآنی، موسیقی، هنرمندان هنرهای نمایشی و خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر عضو هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰۰ نفر از طریق صندوق اعتباری هنر در میاندوآب بیمه هستند، افزود: در ایام شیوع کرونا برای هر کدام از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان عضو در صندوق اعتباری هنر، ۳۰ میلیون ریال کمک مالی شده و همچنین حق بیمه آنان پرداخت شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب با قدردانی از اصحاب رسانه به جهت زحمات آنان در همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ در نشر و ترویج فرهنگ و ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان، ادامه داد: پیش از این دو پایگاه خبری و تحلیلی در میاندوآب فعالیت داشت که در مهر ماه امسال با راه‌اندازی پایگاه خبری «میاندوآب‌ سسی» تعداد این پایگاه‌ها به سه مورد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه همچنین چهار هفته‌نامه در این شهرستان فعالیت دارد، افزود: این در حالی است که دوهفته‌نامه مسرت و یک ماهنامه در میاندوآب مشمول ماده ۱۶ شده و مجوز آنها باطل شد.

نیک‌مرام با بیان اینکه تعداد کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در میاندوآب پنج مورد است، گفت: همچنین صدور مجوز سه کانون آگهی و تبلیغاتی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد موسسه‌های فرهنگی و هنری چند منظوره در میاندوآب پنج مورد بوده و یک موسسه تک منظوره فعال است و همچنین صدور مجوز برای چهار موسسه شامل سه موسسه چند منظوره و یک موسسه تک‌منظوره در زمینه موسیقی نیز در دست اقدام است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ با بیان اینکه تعداد موسسه‌های قرآنی هم در میاندوآب از چهار مورد به پنج مورد افزایش یافته است، اظهار داشت: در حوزه نشر کتاب نیز، طی دو سال گذشته ۱۵۰ جلد کتاب در زمینه عمومی و تخصصی علوم ورزشی متعلق به نویسندگان میاندوآبی توسط دو ناشر فعال شهرستان به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه درخواست مجوز فعالیت یک انتشاراتی هم در مرحله نهایی قرار دارد که ظرف دو ماه آینده صادر می‌شود، گفت: میاندوآب‌ در زمینه نشر کتاب عملکرد شایسته و درخور توجهی دارد و از این حیث در استان آذربایجان غربی سرآمد است.

 

انتهای پیام
captcha