مردم خراسان شمالی روزانه 950 هزار دقیقه مکالمه می‌کنند
کد خبر: 4016891
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

مردم خراسان شمالی روزانه 950 هزار دقیقه مکالمه می‌کنند

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: به طور میانگین روزانه 650 هزار تماس و حدود 950 هزار دقیقه مکالمه از تلفن ثابت در استان برقرار می‌شود.

علی رضا هاشمی، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالیعلی رضا هاشمی، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به وجود حدود 250 هزار خط تلفن ثابت در 24 شهر و بیش از 700 روستای خراسان شمالی بیان کرد: به طور میانگین روزانه 650 هزار تماس و حدود 950 هزار دقیقه مکالمه از تلفن ثابت برقرار می‌شود.

وی متوسط درآمد هر خط تلفن ثابت را ماهانه 35 هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: این مبلغ درحالی است که مشترکین خط ثابت در استان بالغ بر60 میلیارد ریال بدهی معوقه به مخابرات دارند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در رابطه با قطع یک طرفه و دوطرفه خط ثابت مشترکین بدهکار بیان کرد: از زمان صدور قبض، چندین  مرتبه اطلاع رسانی از طریق تماس صوتی، ارسال پیامک، ارسال اطلاعیه در فضای مجازی و...به مشترکین بدهکار صورت میگیرد  و در صورت عدم پرداخت صورت حساب دوره و پایان مهلت پرداخت ، پس از ارسال مجدد پیامک اخطار و تماس صوتی، برابر با مصوبه سازمان تنظیم مقررات،خط تلفن مشترک بدهکار مشمول قطع  یک طرفه می‌شود.

وی ادامه داد: پس از قطع یک طرفه در صورت عدم پرداخت بدهی، مخابرات مجاز به قطع دوطرفه تلفن مشترکین بدهکار می شود.

هاشمی شماره تلفن 2000 را خطی برای اعلام کارکرد و نیز دریافت و پرداخت بدهی اعلام و اظهار کرد: در صورت پرداخت بدهی، خط تلفن به صورت خودکار وصل می‌شود.

این مسئول در رابطه با جمع آوری خط تلفن ثابت درصورت عدم پرداخت قبض تلفن، بیان کرد: در صورت عدم پرداخت بدهی پس از گذشت بیش از یک سال از دوطرفه شدن، خط تلفن مشمول جمع آوری و تخلیه می‌شود.

هاشمی از افزایش تعداد تماس ها بعد از شیوع ویروس کرونا خبرداد و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، آمار حاکی از آن است که در سال 98 تعداد تماس خروجی از تلفن ثابت استان بیش از 318 میلیون بار بوده که این رقم در سال 99 به بیش از 343 میلیون بار رسیده است.

وی ادامه داد: این آمار نشان دهنده آن است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعداد تماس مشترکین از تلفن ثابت استان 28 میلیون بار بیشتر از مدت مشابه آن در سال قبل بوده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی  در پایان تصریح کرد: قابل توجه است که مشترکین  استان از زمان شیوع ویروس کرونا تا اسفند سال گذشته به میزان بیش از 32 میلیون دقیقه نسبت به مشابه آن درسال قبل از طریق تلفن ثابت تماس گرفته و صحبت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha