تأکید آیت‌الله محمدی ری‌شهری بر تعامل آستان‌های مقدس اهل‌بيت(ع)
کد خبر: 4018309
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

تأکید آیت‌الله محمدی ری‌شهری بر تعامل آستان‌های مقدس اهل‌بيت(ع)

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، در سفر به عراق، ضمن تشرف و زیارت عتبات عالیات، با تولیت آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه این کشور، دیدار و گفت‌گو کرد.

تأکید آیت‌الله محمدی ری شهری بر تعامل آستان‌های مقدس اهل‌بيت(ع) در سفر به عراق

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در بدو ورود به کشور عراق در فرودگاه نجف اشرف مورد استقبال مسئولین آستان مقدس حضرت عباس(ع)، سرکنسول ایران و همچنین نماینده سازمان حج و زیارت، قرار گرفت.

در ادامه آیت‌الله محمدی ری شهری با حضور در عتبات عالیات،‌ با توليت‌های حرم امام حسین(ع)، حرم حضرت اباالفضل(ع)، حرم امامین عسکریین علیهما السلام، حرم امامین جوادین (ع) و رئیس دیوان وقف شیعی عراق و مسئولان مسجد کوفه و حرم امامزاده سید محمد(ع) در شهر بلد ديدار و گفت‌وگو كرد.

در اين ديدارها بر تعامل هرچه بيشتر آستان‌های مقدس اهل‌بيت عليهم‌السلام در جهان اسلام و انجام طرح‌ها و اقدامات مشترک در راستای ترويج معارف اهل‌بيت عليهم‌السلام با توجه به ظرفيت‌های معنوی این بقاع متبرکه در نشر آموزه‌ها و فرهنگ ناب خاندان آل الله علیهم السلام، تأکید شد.

همچنین کتاب «موسوعة الشریف المرتضی» (قریب ۵۰جلد) که مشتمل بر تألیفات و مقالات و دیوان اشعار، سید مرتضی علم الهدی(ره) است، از سوی آیت‌الله محمدی ری شهری به تولیت‌های حرم‌های اهل بیت(ع) در کشور عراق اهدا شد.

در این سفر آیت‌الله محمدی ری شهری در شهر بغداد نیز به زیارت مزار شریف شیخ کلینی(ره) از محدثان بزرگ شیعه و نویسنده کتاب شریف «الکافی»، مشرف شد.

دیدار با تولیت حرم حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha