سانسور رسانه‌ای علیه سردار سلیمانی بیانگر عظمت کار حاج قاسم است
کد خبر: 4025909
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سانسور رسانه‌ای علیه سردار سلیمانی بیانگر عظمت کار حاج قاسم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ویژه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: شبکه‌های مجازی که ادعای آزادی بیان دارند اجازه نمی‌دهند تصویر و نام حاج قاسم درج و دیده شود؛ در حالی که جرایم مختلف آزادانه در این شبکه‌ها در حال تبلیغ است، اینها نشانه عظمت کار حاج قاسم است که نفاق و دورویی آنان را افشا کرد.

سانسور رسانه‌ای علیه سردار سلیمانی بیانگر عظمت کار حاج قاسم استبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 13 دی ماه در همایش ویژه دومین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سردار سلیمانی؛ مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: در این روزها چندین اتفاق و حادثه مهم را پشت سر می‌گذاریم. در کشور ما این ایام به نام دختر گرامی پیامبر اسلام نامگذاری شده و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را سپری می‌کنیم. از طرف دیگر، امروز روز شهادت بزرگ‌مردی است که طی چند سال اخیر و به ویژه بر حسب اتفاقاتی که از سال 2011 به بعد در منطقه رُخ داد، به عنوان یک قهرمان ملی و اسطوره منطقه‌ای و بین‌المللی مورد احترام و تکریم همه شهروندان ایرانی، مسلمانان و همه پیروان ادیان مختلف بود.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی قوی و پرورش‌یافته در یک منطقه محروم بود که با مقاومت و ایستادگی و با اتکا به خانواده اصیل، رشد کرده بود و بیش از 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا لحظه شهادت در حوزه‌ها و سنگرهای مختلفِ خدمتگزاری، افتخار آفرید.

اسماعیلی همچنین، گفت: وی سال‌ها فرمانده یکی از لشگرهای شکست‌ناپذیر جنگ بود و سالیان درازی در منطقه شرق کشور در مقابل اشرار و کسانی که امنیت مردم را مورد تهدید قرار می‌دادند، ایستادگی کرد و در نهایت بیش از 22 سال فرمانده منطقه‌ای جمهوری اسلامی بود.

شهرت‌‌طلبی در مرام سردار جای نداشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شهرت‌‌طلبی در مرام شهید سلیمانی جای نداشت، گفت: آن چیزی که امروز او را به عنوان یک ابر مرد به تمام دنیا شناسانده عظمت کاری است که حاج قاسم انجام داد. در شرایطی که رسانه‌های مخوف امپریالیستی اجازه نمی‌دهند هر گونه سخن از انقلاب و جبهه مقاومت به جهانیان برسد، شهید سلیمانی کاری کرد که جریان استکباری و استعماری را درهم نوردید و مانند یک آفتاب شروع به درخشیدن کرد.

وی تأکید کرد: عظمت کار حاج قاسم در این بود که پروژه شیطانی و بزرگ استعمار را برای نابودی منطقه‌ای که محل زندگی پیامبران و پیروانش بود، ناکام گذاشت. حاج قاسم به عنوان اسطوره و مدافع آزادی انسان‌ها و شهروندان منطقه ظهور کرد.

سانسور رسانه‌ای علیه سردار سلیمانی بیانگر عظمت کار حاج قاسم است

محمدمهدی اسماعیلی بیان کرد: رئیس‌جمهور وقت آمریکا برخلاف همه تعهدات حقوق بین‌الملل در یک حرکت تروریستی آشکار، مهمان رسمی دولت عراق را در فرودگاه بین‌المللی این کشور به شهادت رساند. در حقیقت بزرگی حاج قاسم به اندازه بود که دیگر نمی‌توانستند او را تحمل کنند و به صورت آشکار خوی وحشی‌شان را در مقابل انسانی آزاده به نمایش گذاشتند.

وی در پایان سخنانش، با اشاره به توصیفات ادیان دینی از شهید سلیمانی گفت: امروز دیدید که پیروان ادیان مختلف چگونه در عظمت ایشان سخن گفتند؛ امروز این حصار رسانه‌ای ادامه دارد. شبکه‌های مجازی که ادعای آزادی بیان دارند اجازه نمی‌دهند تصویر و نام حاج قاسم درج و دیده شود؛ در حالی که انواع خشونت‌ها و جرایم مختلف آزادانه در این شبکه‌ها در حال تبلیغ است اما نام اسطوره بزرگی مانند حاج قاسم این‌طور سانسور می‌شود. اینها نشانه عظمت کار حاج قاسم است که نفاق و دورویی آنان را افشا کرد. امروز دو سال بعد از شهادت حاج قاسم، این خورشید درخشان به درخشش خود ادامه می‌دهد.

بنا بر این گزارش، در این همایش که به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار و با تلاوت قرآن، انجیل، تورات و اوستا آغاز شد، علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی ایران، رهبران ادیان توحیدی از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و ایران در خصوص نقش سردار دل‌ها در دفاع از حقوق پیروان ادیان و مبارزه با افراطی‌گری در منطقه، به ایراد سخن پرداختند.

همچنین در حاشیه همایش نمایشگاه عکسی با موضوع ظلم و اجحاف رواداشته شده از سوی دشمنان به ویژه داعش بر اقلیت‌های مسیحی، ایزدی و .... و زجرها و پیامدهای ناشی از آن و همچنین، تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجاهدان به رهبری سردار شهید سلیمانی برای رفع این ظلم‌ها برپا شد.

در پایان نیز از ویژه‌نامه‌های‌ نشریات سیاسی ـ اجتماعی الوحده به زبان عربی، اکو آو اسلام به زبان انگلیسی، ایران نوین به زبان اردو و سخن ایران به زبان روسی که با هدف معرفی ابعاد مختلف «مکتب سلیمانی» و «نقش آن در دیپلماسی فرهنگی ایران» به همت مؤسسه بین‌المللی الهدی منتشر شده‌اند، رونمایی و از خانواده‌های شهدا از پیروان ادیان مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha