ایجاد بستر مناسب برای تکریم از مقام شامخ فعالان قرآنی خراسان رضوی
کد خبر: 4029345
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

ایجاد بستر مناسب برای تکریم از مقام شامخ فعالان قرآنی خراسان رضوی

رئیس ستاد نکوداشت سیدمجتبی سادات فاطمی گفت: هدف ما این است که بتوانیم فضایی را برای تجلیل، ترویج و تکریم از مقام شامخ افرادی که در راه تعلیم و تربیت درحوزه قرآن کار کرده‌اند، ایجاد کنیم و از این‌رو برگزاری مراسم نکوداشت استاد حاج سید مجتبی سادات فاطمی، اولین گام در این جهت است.

ایجاد بستر مناسب برای تکریم از مقام شامخ فعالان قرآنی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار علی مولوی، رئیس ستاد نکوداشت سید مجتبی سادات فاطمی، امروز ۲۷ دی‌ماه در نشستی به مناسبت برگزاری نکوداشت سیدمجتبی سادات فاطمی که در محل دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ابتکاری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی سلطانی، دبیر ستاد مردمی نکوداشت چهار دهه خدمات قرآنی استاد حاج سیدمجتبی سادات‌فاطمی، شکل پیدا کرد و این ابتکار در دو سال گذشته به صورت غیر سازماندهی شده‌ای و با ابتکار خودشان و با کمکی که دستگاه‌های دیگر داشتند، تجلیل از قرای استان و خدمات این افراد انجام شد و در نهایت به جایی رسیدیم که بنا شد که از شیخ‌الاساتید، استاد سید مجتبی سادات فاطمی، تجلیل به‌عمل آید.

وی ادامه داد: در واقع ما بنا داریم که بتوانیم فضایی را برای تجلیل، ترویج و تکریم از مقام شامخ افرادی که در راه تعلیم و تربیت در حوزه قرآن کار کرده‌اند، ایجاد کنیم. اما هنوز هم من نتوانسته‌ام خود را متقاعد کنم که چرا در جمهوری اسلامی نسبت به قرآن کوتاهی می‌شود.

رئیس ستاد نکوداشت سید مجتبی سادات فاطمی بیان کرد: با وجود اینکه قرآن و عترت همواره در سخن ائمه(ع) وجود دارد و همه ما نیز به این امر معتقد هستیم، اما شاید برخی از افراد بر این نظر باشند که به عترت بیشتر از قرآن توجه داشته‌ایم و همواره در مناسبت‌ها گرامی داشته‌ایم و یا اینکه اینگونه مراسمات را جشن گرفته‌ایم، مانند نیمه شعبان و... که این جشن‌ها و گرامی‌داشت پیش از انقلاب هم بوده و نادیده نگرفته شده و به نظر من این یک اشکال است که ما قرآن که سرلوحه است و ابتدای همه کارهاست کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مولوی خاطرنشان کرد: در واقع هدف من این است که حرف خود را به گوش مسئولین برسانیم که اگر دولت‌مردان نمی‌توانند در این حوزه با قدرت بیشتری به میدان آیند، از افرادی که دوستدار این تفکر هستند، قاریان و فعالین در این حوزه حمایت کنند.

وی عنوان کرد: اگر مردم ما امروز قاریان جامعه خود را نمی‌شناسند، مقصر مردم نیستند که مسئولین مقصر این امر هستند که در معرفی و شناساندن این افراد به جامعه کوتاهی کرده‌اند.

رئیس ستاد نکوداشت سید مجتبی سادات فاطمی بیان کرد: لذا امسال در کنار برنامه‌های دهه فجر استان که برگزار خواهد شد، بحث قرآن و تجلیل از پیشکسوتان از اساتید خواهد بود که آغاز این کار را در این دهه بنا نهاده‌ایم و در ادامه نیز بنا داریم که بتوانیم در قالب ستاد، این کار را دنبال کنیم و در بحث قرآن انقلاب قرآنی به پا کنیم، البته به شرط آنکه همه نهادها و دستگاه‌ها نیز پای کار آیند و همکاری‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم در این راستا قوی‌تر عمل کنیم و به صورت جامع‌تری نیز این کار را پیش بریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه نیز عنوان کرد: در واقع این کاری که بناست صورت گیرد از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، به‌گونه‌ای که مجموعه فداکاری‌هایی که از سوی افرادی چون شهید سلیمانی‌ها، تهرانی مقدم‌ها و... صورت گرفته است، از طریق همین توجه به قرآن است.

وی همچنین برگزاری مراسم نکوداشت سیدمجتبی سادات فاطمی و از این دست مراسمات را کاری ارزشمند دانست و گفت: این کار، یک اقدام ارزشمندی است و به نوعی زمینه رشد، تکامل و تعالی ترقی در دنیا و آخرت تمامی افرادی که در این راستا همکاری دارند، خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسن فیروزی، مسئول عقیدتی سیاسی پادگان ثامن‌الائمه نیروی انتظامی در ادامه این نشست اظهار کرد: همانگونه که همه ما می‌دانیم و شنیده‌ایم قرآن، کتاب انسان سازی است اما با توجه به اهمیت این موضوع و با وجود اینکه مشهد بهترین قاریان، حافظان و اساتید قرآنی را داراست اما باید گفت که ما در راستای فعالیت‌های قرآنی هر اندازه که کار کنیم باز هم کم است و همواره دغدغه حافظان و قاریان این است که آنگونه که باید و شاید به این افراد بها داده نمی‌شود، اما چرا باید اینگونه باشد و ما باید چنین دغدغه را داشته باشیم؟

وی اظهار کرد: برای حل این معضل اگر مکانی برای قاریان، حافظان و اساتید وجود داشته باشد که تمام امورشان در آنجا رصد و برنامه‌ریزی شود و در این صورت اطمینان خاطر داشته باشند که محلی برای آن‌ها وجود دارد که می‌توانند فعالیت‌های خود را انجام دهند، ضمن اینکه این امر باعث می‌شود که به جامعه قاریان و مردم نیز شناسانده می‌شوند.

سیداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در ادامه نیز اظهار کرد: سبک زندگی قرآنی یکی از وظایف حکومت اسلامی است و امیدواریم که اینگونه اتفاقات مبارک را بیش از پیش شاهد باشیم و برای اینکه این اتفاق خوب فرهنگی تبدیل به جریان و یک فعالیت مستمر فرهنگی شود، باید ادامه‌دار باشد و تنها به برگزاری یک و یا دو نکوداشت بسنده نشود.

وی خاطرنشان کرد: در این میان شهرداری نیز می‌تواند اقداماتی را انجام دهد که در اینجا می‌توان به اقداماتی چون بحث تبلیغ، معرفی، مجسم کردن تصاویر قاریان و حافظان چه نوجوان و جوان، نامگذاری برخی از خیابان‌ها به نام این افراد و یا اینکه قاب عکس‌هایی که در برخی از خیابان‌ها دیده می‌شود را هم برای قاریان و حافظان انجام دهد.

همچنین گفتنی است که در این جلسه عنوان شد که قرآن همچنان مهجور است و همیشه به این موضوع اشاره شده و باید در این جهت اقداماتی صورت گیرد، به‌گونه‌ای که حتی گفته شد، در هیئات مذهبی که همیشه به موضوع عترت توجه ویژه می‌شود، اما این در حالی است که قرآن در کنار این عترت نادیده گرفته می‌شود و در حقیقت سایر نهادهایی که در این جلسه حضور داشتند و هریک نظرات خود را ارائه دادند، همگی بر این نظر مشترک بودند که باید سعی شود که دیگر شاهد مهجور ماندن قرآن در جامعه و به ویژه مشهد که دارالقرآن ایران است، نباشیم و این امر تنها با همت و همکاری تمامی نهادهای اجتماعی امکان پذیر خواهد بود.

این نشست با حضور نمایندگانی از نهادهایی چون سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، شهرداری، ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، برگزار شد.

 

ایجاد بستر مناسب برای تکریم از مقام شامخ فعالان قرآنی خراسان رضویایجاد بستر مناسب برای تکریم از مقام شامخ فعالان قرآنی خراسان رضویایجاد بستر مناسب برای تکریم از مقام شامخ فعالان قرآنی خراسان رضوی

انتهای پیام
captcha