همایش «نقش زنان در تحکیم خانواده از منظر دین» برگزار شد
کد خبر: 4031265
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
در تایلند؛

همایش «نقش زنان در تحکیم خانواده از منظر دین» برگزار شد

همایش «نقش زنان در جامعه و تحکیم بنیان خانواده از منظر دین» با حضور بانوان اندیشمند و فرهیختگان علمی تایلند و ایران به همت رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک برگزار شد.

واکاوی راهکارهای تحکیم خانواده از منظر دین در تایلندبه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این همایش به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن با مشارکت مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی بانکوک برگزار شد.

مهدی حسنخانی، رایزن فرهنگی ایران در تایلند طی سخنانی در این همایش، گفت: شرایط امروز جوامع و گسترش روابط اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی بر اهمیت نقش بانوان در ابعاد مختلف خانواده و اجتماع افزوده است.

وی به آموزه‌های دین و به ویژه تعالیم اسلام در خصوص جایگاه زن اشاره کرد و افزود: دین با تکیه بر شأن و منزلت انسانی زنان، همواره تلاش کرده است رویکرد و دیدگاه ارزشی و سازنده به نقش بانوان بدهد.

حسنخانی تصریح کرد: زنان ایرانی با حفظ شأن و منزلت خود توانسته‌اند سهمی عمده در رشد و تعالی خانواده و جامعه بر عهده گیرند و اکنون در زمینه‌های مختلف علمی، پزشکی، سیاسی، مدیریت‌ اجتماعی و فرهنگی جایگاه متعالی کسب کرده‌اند.

در ادامه، با همکاری اداره زنان اداره‌ کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اندیشمندان و صاحب‌نظران تایلندی و خانم رحمتی، از جمهوری اسلامی ایران درباره اهمیت و نقش بانوان در خانواده و اجتماع با بهره‌گیری الگوی حضرت فاطمه(س) به صورت ویدئویی به ایراد سخن پرداختند.

این همایش به صورت زنده از شبکه تلویزیون اینترنتی و صفحات اجتماعی این مؤسسه پخش شد. در نوبت صبح، علاوه بر سخنان افتتاحیه رایزن فرهنگی، شیخ محمد شریف کیتسامبون، از علمای تایلندی با موضوع «نقش زنان از منظر قرآن کریم» و شیخ صالح پومیسوک از اندیشمندان مسلمان با موضوع «نقش بانوان از منظر پیامبر اسلام(ص) و حضرت فاطمه(س)» به ایراد سخن پرداختند.

در نوبت عصر نیز، میزگرد «نقش و جایگاه زنان در جامعه مدرن» با شرکت بانوان اندیشمند تایلندی و سخنرانی ویدئویی خانم رحمتی از کشورمان به اجرا درآمد.

همایش «نقش زنان در تحکیم خانواده از منظر دین» برگزار شد

انتهای پیام
captcha