اهدای مدال طلای بیت‌المقدس به ورزشکاران حامی آرمان فلسطین
کد خبر: 4032912
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

اهدای مدال طلای بیت‌المقدس به ورزشکاران حامی آرمان فلسطین

همایش بین‌المللی تجلیل از ورزشکاران مخالف با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی از شب گذشته در بیروت و با اهدای مدال طلای بیت‌المقدس به ورزشکاران و اعلام منشور افتخار ورزشی آغاز شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، اولین روز از همایش بین‌المللی تجلیل از ورزشکاران مخالف با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با نام «چشم‌انداز ورزش مخالف با عادی‌سازی» شب گذشته، 11 بهمن در بیروت برگزار شد.

در این همایش، منشور افتخار ورزشی برای مقابله با عادی‌سازی و رد بی‌عدالتی و دفاع از حق و عدالت به منظور رعایت ملاحظات اخلاقی و انسانی به تصویب رسید.

فتحی النورین، ورزشکار الجزائری در این مراسم با قرائت منشور ورزشی گفت: اعلام این منشور از سر اعتقاد به عادلانه بودن آرمان فلسطین، قدردانی از فداکاری‌های مردم فلسطین و لزوم مقابله با تمام اشکال عادی‌سازی، به منظور حفظ پاکی مسابقات ورزشی و حفظ اخلاق واقعی ورزشی صورت گرفته است.

در این همایش از ورزشکارانی که در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از رقابت با رقبای صهیونیست خود در مسابقات ورزشی انصراف دادند با مدال طلای بیت‌المقدس و لوح افتخار تجلیل به عمل آمد.

شیخ یوسف عباس، هماهنگ‌کننده کل کارزار جهانی بازگشت به فلسطین که مسئول سازماندهی این همایش بوده است، با بیان اینکه مدال طلای بیت‌المقدس امروز نوعی وفاداری به ورزشکاران سرافراز را نشان می‌دهد، خطاب به آنها گفت: شما به فلسطین وفادار هستید. شیخ عباس همچنین از تشکیل انجمن ورزشکاران برای حمایت از هر ورزشکاری که در برابر عادی‌سازی موضع می‌گیرد، خبر داد.

منیر شفیق، یک اندیشمند فلسطینی اهل بیت‌المقدس نیز در این مراسم خطاب به ورزشکاران مخالف عادی‌سازی گفت: موضع شجاعانه شما بر اساس حمایت از حقیقت همان چیزی است که باعث خشم رهبران رژیم صهیونیستی و رسانه‌های آن شده است، به‌خصوص که به این همایش تجلیل هم دعوت شدید.

شفیق افزود: شما به ملت فلسطین و آرمان آن و به همه کشورهای عربی و اسلامی خدمت کردید. موضع شما موضع حق و عدالت است. ملت فلسطین در طول یکصد سال گذشته شهید و اسیر تقدیم کرده است؛ اما ضعیف و ذلیل نشده و همچنان به حق کامل خود در فلسطین از نهر تا بحر پایبند است. نیمی از مردم فلسطین در فلسطین باقی مانده‌اند و هرگز آنجا را ترک نخواهند کرد.  تنها راه حل، مقاومت و پایداری تا آزادسازی کامل است.

محمد فنیش، وزیر اسبق جوانان و ورزش لبنان نیز  تأکید کرد: انباشت تجربیات مقاومت فلسطین و تبلور محور مقاومت، تحولی در معادله بازدارندگی در نبرد با دشمن ایجاد کرد. افتخارآفرینان امروز قهرمانان در ورزش و قهرمانان در دفاع از آرمان‌ها هستند و مدال‌هایی که از دست دادید با آلوده شدن دست شما در مصافحه با اشغالگران برابری نمی‌کند.

وی افزود: مدال قدس از هر مدالی که با گذشت زمان زرق و برق آن محو می‌شود، ارزشمندتر و ماندگارتر است و حمایت شما از آرمان فلسطین بیانگر موضع اکثریت ملت‌های اسلامی است که مخالف توطئه‌گران و سازشگران با دشمن هستند و صاحبان حق و منطق مقاومت در مواجهه با ظلم و منطق زور پیروز خواهند شد.

این مراسم با پخش سرودهای ملی لبنان و فلسطین و با حضور سیاستمداران و شخصیت‌هایی از گروه‌های فلسطینی برگزار شد و در پایان اعلامیه منشور افتخار ورزشی قرائت شد.

بر اساس بیانیه کارزار جهانی بازگشت به فلسطین در نخستین روز از این همایش چالش‌های وزرش در فلسطین در سایه جرایم رژیم اشغالگر و تجربیات ورزشکاران در مقابله با عادی‌سازی مورد بحث بوده است.

این همایش تا فردا دوم فوریه ادامه دارد و پس از آن قرار است شرکت‌کنندگان در همایش بازدیدی از مناطق جنوب لبنان تا مرز با فلسطین اشغالی داشته باشند و از یادمان ذهبیة القدس در نزدیکی مرز رونمایی شود.

کارزار جهانی بازگشت به فلسطین، مجمعی متشکل از چندین سازمان‌ مردم‌نهاد از ۸۰ کشور در سراسر جهان است.

به گفته فعالان، این مجمع به منظور حمایت از حق بازگشت آوارگان به فلسطین تشکیل شده است.

انتهای پیام
captcha