طرح عهد خدمت در مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود
کد خبر: 4033551
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی:

طرح عهد خدمت در مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی از اجرای طرح عهد خدمت برای اعزام گروه‌های جهادی به مناطق کم برخوردار استان در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

سید مصطفی موسوی زاهد، مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید مصطفی موسوی زاهد، مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی، شب گذشته ۱۳ بهمن ماه در دومین روز گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در دیدار جمعی از دانشجویان و جوانان شهر بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در بسیج دانشجویی محورهای مختلف پیگیری می شود و در قرارگاه احمدی روشن مشکلات استان را شناسایی و برای رفع آن تلاش می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اجرای طرح عهد خدمت در عید نوروز  خبر داد و گفت: در همین راستا آمادگی داریم گروه های جهادی جوانان را در ایام نوروز به مناطق کم برخوردار استان اعزام کنیم.

علی نجف‌زاده، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه دانشجو و جوان مؤذن جامعه است و اولین ندای مبارزه با فساد و مشکلات و اولین عَلَم حل مسائل انقلاب را با روحیه مجاهدت و مبتنی بر بصیرت متصل به اندیشه ولی جامعه بیش از فرد دیگر در دست دارد، افزود: دانشجوی بسیجی با اتصال به دانشگاه به عنوان نهاد علم و با اتکای به بسیج به عنوان ذخیره ای از دستاورد تجربه جهادی، محور ایجاد حرکت عمومی به سمت گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: مهمترین مسیر حل مسائل جامعه نقش آفرینی جوانان آتش به اختیار در تمام عرصه های اجتماعی در گستره جغرافیایی نامحدود و در چرخه کامل مسئله شناسی، پاسخ یابی، گفتمان سازی، مطالبه گری و اقدام میدانی است.

نجف زاده بیان کرد: الگوی اعتلای نقش آفرینی در جوان در حل مسائل جامعه، نقشه راهی عملیاتی برای افزایش نقش آنان در روند اداره جامعه است. شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان به عنوان اتاق عملیات منسجم بسیج دانشجویی با محوریت بدنه تشکلی در ایجاد زمینه نقش آفرینی دانشجویان انقلابی در تمام عرصه های مورد نیاز و مسائل پیش روی انقلاب اسلامی، بستری فعال، چابک و خلاق برای راه اندازی حرکت عمومی برای تحقق گام دوم انقلاب است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: عرصه نقش آفرینی بسیج دانشجویی منحصر به عرصه سیاسی نیست؛ از اینجا که بسیج دانشجویی خود را متعلق به اصل نظام و انقلاب می‌داند نقش آفرینی خود را تنها بر اساس چارچوب اسلام ناب محمدی و منویات مقام معظم رهبری تنظیم می کند لذا از وابستگی به هر جریان فکری و ورود به دست بندی جناحی امتناع می‌کند.

نجف زاده تصریح کرد: بسیج دانشجویی با نقد منصفانه مسئولان و جریان های دورن نظام می تواند آنان را به سوی آرمان های نظام و مطالبات حق طلبانه مردم و دانشجویان راهنمایی کند.

وی با بیان اینکه تحول لازم و ممکن است شرط آن را استفاده دولت از ظرفیت جوانان دغدغه‌مند و پرشور دانست و گفت: جوانان باید بخش های تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرایی حضور داشته باشند تا بتوانند فعالیت های نشدنی را به شدن نزدیک کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به کوتاهی‌های گذشته در استفاده از جوانان، عنوان کرد: یکی از معضلات استان نگاه بازدارنده و محتاط مسئولان در برخورد با جوانان است لذا انتظار دارند دولتی که با شعار تحول روی کار آمده به لزوم ارتباط تنگاتنگ با جوانان پی برده باشد.
 

انتهای پیام
captcha