فعالیت 1855 گروه جهادی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4033917
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

فعالیت 1855 گروه جهادی در خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از فعالیت یک هزار و ۸۵۵ گروه جهادی در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۶۶۰ اردوی جهادی در مناطق محروم استان با حضور ۲۹ هزار جهادگر برگزار شده است.

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، امروز،  ۱۶ بهمن‌ماه در آیین سومین انتخابات مجمع جهادگران استان، اظهار کرد: در راستای مؤثر حرکت کردن گروه‌های جهادی در مسیر خدمت به مردم شوراها و مجامع جهادی در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل و سازماندهی شده که وظیفه اصلی آنها ایجاد ارتباط و هماهنگی بین گروه‌های جهادی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ۱۵ مهر تا ۱۵ آذرماه انتخابات شورای جهادی شهرستان‌ها برگزار شده است و امروز هم انتخابات مجمع جهادگران استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به گسترش روزافزون گروه‌های جهادی در سطح استان، افزود: دوره گذشته انتخابات مجمع قبل از شیوع کرونا با حضور ۳۵۴ گروه جهادی برگزار شد، اما اکنون در استان خراسان‌جنوبی یک هزار و ۸۵۵ گروه جهادی فعال وجود دارد که در سامانه اطلس بسیج سازندگی به ثبت رسیده‌اند که از این تعداد ۹۶۵ گروه جهادی محله‌محور و  ۸۹۰ گروه جهادی نیز جغرافیامحور و تخصصی هستند که در مناطق مشخصی در بازه زمانی پنج ساله به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از ساماندهی ۷۵ گروه جهادی تخصصی خبر داد و تصریح کرد: این گروه‌های جهادی در حوزه صنعت ساختمان، کشاورزی، حقوقی، پزشکی و... فعالیت دارند.

وی به تجمیع خدمات جهادی در نقاط هدف شهرستان‌های مختلف در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: برای ایام نوروز ۱۴۰۱ نیز تاکنون هفت دانشگاه تهران برای حضور در مناطق محروم استان اعلام آمادگی کردند که هماهنگی‌ها برای حضور این گروه‌های جهادی مهمان در پنج شهرستان استان خراسان‌جنوبی انجام شده است.

هنری خواستار حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی استان از گروه‌های جهادی شد و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۶۶۰ اردوی جهادی با حضور ۲۹ هزار جهادگر در سطح استان برگزار شده است؛ ارزش ریالی خدمات ارائه شده توسط جهادگران در این مدت در مناطق محروم استان ۱۱۵ میلیارد ریال بوده است.

یادآور می‌شود، سومین انتخابات مجمع مرکزی جهادگران خراسان‌جنوبی، امروز، 16 بهمن‌ماه برگزار شد و پس از این مرحله کل شوراهای جهادی استان‌ها در کشور مجمع ملی عالی جهادگران کشور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha