بانوان دیار نخل‌ و آفتاب در اعتکاف رکورد زدند
کد خبر: 4036775
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

بانوان دیار نخل‌ و آفتاب در اعتکاف رکورد زدند

مدیر کل تبلیغات‌اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر هزار و ۵۶۴ معتکف شامل ۴۴۸ آقا و یک هزار و ۱۱۶ بانو در مساجد استان مشغول عبادت هستند لذا امسال بانوان رکوردار معتکفین سیستان‌وبلوچستان هستند.

بانوان معتکفحجت‌الاسلام منصور باقربیک‌‌‌ تبریزی، مدیر کل تبلیغات‌ اسلامی سیستان‌وبلوچستان در جریان بازدید از مساجد میزبان اعتکاف زاهدان و دیدار با معتکفین در گفت‌وگو با ایکنای سیستان و بلوچستان، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام‌ شده مقرر شد در 48 مسجد سطح استان، مراسم‌ معنوی اعتکاف برگزار شود و براین‌ اساس بیش از 2 هزار نفر از طریق سامانه و به صورت سنتی اقدام به ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی انجام‌ شده تعداد مساجد با توجه به قرمز شدن چند شهر استان و لغو مراسم اعتکاف در این شهرها و دانشگاه‌ها، محل‌های درنظر گرفته‌ شده برای این مراسم معنوی، به 39 مسجد تقلیل پیدا کرد و براساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده، در حال حاضر هزار و 564 معتکف شامل 448 آقا و هزار و 116 بانو در این مساجد، مشغول عبادت هستند و براین‌اساس، امسال بانوان رکوردار معتکفین سیستان‌وبلوچستان هستند.

باقربیک‌‌‌ ادامه داد: معتکفین براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا و سازمان‌تبلیغات‌ اسلامی، 20 درصد ظرفیت جمعیتی مساجد را تشکیل داده و در بین آنان رعایت مسائل‌ بهداشتی به طور جدی پیگیری می‌شود.

مدیر کل تبلیغات‌اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: ماه رجب فرصتی برای تقویت عبودیت و بندگی محسوب می‌شود که بهتر است نهایت استفاده از آن‌ به‌ویژه ایام البیض را داشته باشیم، چرا که اعتکاف یک مراسم معنوی جامع و کامل است.

انتهای پیام
captcha