حمایت مسلمانان روسیه از تصمیم پوتین درباره شرق اوکراین
کد خبر: 4038291
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

حمایت مسلمانان روسیه از تصمیم پوتین درباره شرق اوکراین

مفتی مسکو و رئیس مجمع دینی مسلمانان روسیه، تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک را موجه و ضامن حفظ جان مردم توصیف کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، آلبرت کارگانوف، مفتی مسکو  تأکید کرد که مسلمانان روسیه درستی موضوع جدایی جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک از اوکراین را درک و از آن استقبال می‌کنند.

مفتی مسکو گفت: من معتقدم که تصمیم  به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک موجه است. موضع روسیه در به رسمیت شناختن این دو جمهوری برای این نیست که به کسی آسیبی برسد و بالعکس برای این است که در دونباس مردم جان خود را از دست ندهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دوشنبه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 هفته گذشته دومای روسیه از پوتین خواست تا استقلال جدایی‌طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس‌نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یک‌جانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

کارگانوف ادامه داد: وقتی مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد، باید تصمیمی گرفته شود؛ زیرا مردم منتظرند. اتخاذ چنین تصمیمی ساده نبود؛ اما بر اساس نظر جامعه، کارشناسان و شورای امنیت روسیه تصمیم به رسمیت شناختن استقلال دونباس در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه روسیه پیش‌تر استقلال کریمه را به رسمیت شناخته بود که نجات مردم این جمهوری را ممکن کرد، افزود: من راهزنانی را در کریمه  می‌دیدم که مؤمنان، مسیحیان ارتدکس و مسلمانان را تهدید می‌کردند.

انتهای پیام
captcha