اهتمام ایران به فعالیت‌های قرآنی تحسین‌برانگیز است
کد خبر: 4040749
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۳
داور کویتی در بخش بانوان مسابقات قرآن ایران:

اهتمام ایران به فعالیت‌های قرآنی تحسین‌برانگیز است

داور کویتی در بخش بانوان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران با تأکید بر اینکه ایرانی‌ها با عشق و علاقه در برنامه‌های قرآنی حضور می‌یابند و با برگزاری این دوره از مسابقات کرونا را به چالش کشیدند، گفت: اهتمام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های قرآنی تحسین‌برانگیز است.

برگزیدگان سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طی مراسمی جمعه، 13 اسفند در حوزه هنر‌ی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی شدند. این مسابقات در سه بخش قرائت، ترتیل و حفظ قرآن برگزار شد و از اهداف برگزاری این مسابقات می‌توان به تکریم منزلت قرآن به عنوان کتاب زندگی تکریم و منزلت قاریان و حافظان قرآن، ایجاد موج قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه و ایجاد وحدت و همبستگی بین امت اسلامی اشاره کرد.

بدریه خضر محمد العبدلی، داور بخش صوت و لحن در بخش بانوان مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از کشور کویت در حاشیه برگزاری فینال این رقابت‌ها با خبرگزاری ایکنا به گفت‌وگو نشست و از توانمندی بانوان برای افتخارآفرینی در عرصه‌های قرآنی سخن گفت.

بدریه العبدلی، پس از اخذ لیسانس در رشته موسیقی در کویت با درجه ممتاز موفق به اخذ بورسیه تحصیلی و برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری راهی آمریکا شد و توانست در رشته موسیقی مطالعات تخصصی خود را ادامه دهد.


بیشتر بخوانید:


العبدلی، پس از بازگشت به کویت در رشته تربیت اسلامی نیز مدارج علمی را طی کرده و هم‌اکنون استاد دانشجویان رشته تربیت اسلامی و نیز رشته موسیقی است و از جمله ابتکارات عمل او تدریس لحن با استفاده از مقامات عربی و به کار بردن آن‌ها در قرائت قرآن بوده و معتقد است دانشجویان در ابتدا باید بدانند چگونه آیات قرآن را با صوتی زیبا بخوانند و در این راه مقامات عربی را با تمرین تجوید به بهترین شکل آموزش خواهند دید.

او که در این دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش بانوان داوری حوزه صوت و لحن را عهده‌دار شده است، می‌گوید برای دومین بار است که قضاوت در مسابقات بین‌المللی قرآن را تجربه می‌کند و دور اول مربوط به مشارکت وی در سومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان ایران بوده که سال 98 برگزار شده است.

این داور کویتی علاوه بر تدریس قرائت و ترتیل قرآن به دانشجویان تربیت اسلامی، در طراحی دکور و پرورش طیور، آبزیان و گیاهان نیز صاحب تجربه است و فعالیت‌های جدی در این زمینه دارد.

ایرانی‌ها با عشق و اهتمام به اعمال قرآنی کرونا را به چالش کشیدند/شرکت کنندگان ایرانی در صوت و لحن یک سر و گردن بالاتر بودند

او درباره ارزیابی خود از این دوره مسابقات گفت: به وضوح شاهد بودیم که ایران همه تلاش خود را به کار گرفته بود. درست است که شرایط همه‌گیری کرونا و ارتباط به شکل آنلاین بالاخره تا حدی در سطح برگزاری مسابقات تأثیرگذار است؛ اما ایران ظرفیت‌ عظیمی را به‌کار گرفت و به واقع باید گفت این مسابقات در حد برگزاری مسابقات حضوری، موفقیت‌آمیز بود.

 بدریه العبدلی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در شرایطی که برخی کشورها آن را به بهانه کرونا لغو کرده‌اند، موفق توصیف کرد و گفت: ایران از توانمندی و تجربه خوبی در زمینه برگزاری مسابقات به شکل غیرحضوری برخوردار است و وقتی که انسان عشق و برنامه‌ریزی برای کاری داشته و قصد انجام عمل قرآنی را کرده باشد، نباید از گام برداشتن برای آن پرهیز کند، ایران با پایبندی به اعمال قرآنی و اسلامی در این برهه از زمان حتی همه‌گیری کرونا را به چالش کشید، اهتمام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های قرآنی تحسین‌برانگیز است.

داور کویتی با اشاره به استاندارهای سطح بالای این دوره مسابقات گفت: بین رشته‌های مختلف مسابقه انسجام و هماهنگی وجود داشت. همه مراحل مسابقه هم سنجیده و بررسی شده بود. هیئت داوران هم در تعیین نمره و رعایت عدل و انصاف بسیار دقیق عمل کردند.

العبدلی درباره سطح صوت و لحن شرکت‌کنندگان در مسابقه گفت: برخی ملاحظات وجود داشت؛ بعضی شرکت‌کنندگان باید برای لحن تمرینات مستمری را زیر نظر اساتید متبحر بگذرانند اما در کل شرکت‌کنندگان ایرانی در این حوزه دقیق‌تر و بهتر ظاهر شدند و معلوم بود که تمرین بیشتری کرده بودند و یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود بودند.

این کارشناس لحن و موسیقی در پایان از همه دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات قدردانی کرد و گفت: ایرانی‌ها تمام ظرفیت‌های خود را به‌کار گرفته بودند و در پایان دعا می‌کنم که برنامه‌های قرآنی در همه کشورهای اسلامی در اولویت امور فرهنگی باشد.

گفت‌وگو از الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha