حملات ائتلاف سعودی به یمن در واکنش به عملیات علیه آرامکو
کد خبر: 4045032
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

حملات ائتلاف سعودی به یمن در واکنش به عملیات علیه آرامکو

ائتلاف سعودی در واکنش به عملیات بزرگ شامگاه گذشته نیروهای مسلح یمن در به آتش کشیدن تاسیسات نفتی آرامکو و دیگر مناطق حیاتی از عمق خاک عربستان، استان‌های صنعاء و الحدیده را هدف حملات کور و خونبار قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، ائتلاف سعودی بامداد امروز مناطقی از صنعاء و الحدیده را بمباران کرد.

حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به شهر السبعین با کشته شدن هشت غیرنظامی و زخمی شدن چهار نفر دیگر از جمله شماری زن و کودک همراه بود.

از سوی دیگر نیروهای مسلح یمن شامگاه جمعه از سومین عملیات بزرگ با عنوان شکستن محاصره یمن در عمق خاک عربستان سعودی خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه جمعه اعلام کرد که در هفتمین سالگرد تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن در پاسخ به ادامه این تجاوز و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن عمق خاک عربستان را با شمار زیادی موشک بالستیک، بالدار و پهپاد هدف گرفته است.

در جریان این عملیات تاسیسات شرکت نفتی بزرگ آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض هدف حملات موشکی قرار گرفت.

پالایشگاه‌های رأس تنوره و رابغ و مناطق جیزان و نجران نیز هدف شمار زیادی پهپاد بود.

اهداف مهم و حیاتی در مناطق جیزان، ظهران، ابها و خمیس مشیط نیز با موشک‌های بالستیک هدف گرفته شد.

منابع ویژه المیادین در یمن هم سومین عملیات برای شکستن محاصره را یکی از شدیدترین عملیات‌های نیروهای مسلح یمن علیه عربستان خواندند و گفتند: داده‌ها حاکی از سوختن کامل تاسیسات آرامکو در جده و وقوع آتش سوزی به شکلی بی‌سابقه است. آتش‌سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت باعث از بین رفتن کل تاسیسات شده است.

این منابع گفتند که در روزهای آینده در صورت ادامه محاصره، صنعا به حملات خود به اماکن بسیار حیاتی عربستان سعودی ادامه خواهد داد و همه تاسیسات آرامکو اهدافی برای عملیات یمن تعیین شده‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام
captcha