راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در سالروز مقاومت ملی
کد خبر: 4045096
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در سالروز مقاومت ملی

مردم یمن امروز با ورود به هشتمین سال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی-آمریکایی با برپایی راهپیمایی گسترده پایبندی خود را به مقاومت تا آزادسازی هر وجب از خاک کشورشان اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، مردم استان و شهر صعده یمن امروز در سالروز مقاومت ملی و ورود به هشتمین سال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی_آمریکایی علیه یمن راهپیمایی باشکوهی برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در حالی که پرچم‌های یمن و تصاویری از رهبر شهیدشان سیدحسین بدرالدین و همچنین سیدعبدالملک بدرالدین رهبر انقلاب یمن را در دست داشتند، شعارهایی در پایبندی به آزادی‌خواهی و مقاومت در برابر متجاوزان سر دادند.

محمد جابر عوض، استاندار صعده هم طی نطقی تاکید کرد که تجاوز علیه یمن از آمریکا اعلام شد، اما بقیه کشورها مجری برنامه‌های آمریکا هستند و راهپیمایی‌های امروز در میادین شهرهای مختلف نماد همه‌پرسی و حمایت از رهبری و پیروزی ملت یمن پس از هفت سال تجاوز علیه این کشور است.

در بیانیه‌ای که در این راهپیمایی قرائت شد آمده است: تجاوز علیه یمن تجاوزی آمریکایی تحت رهبری آمریکاست که عربستان سعودی و دیگر رژیم های مزدور آن را اجرا کردند و مقابله با آن گزینه درست است.

در این بیانیه آمده است: ما به مردم آزاده و شریف در عدن، حضرموت، سقطری و همه استان‌ها و مناطق اشغالی یمن وعده می‌دهیم که هر وجب از خاک یمن آزاد خواهد شد.

مردم صعده در این بیانیه پایان تجاوز و محاصره علیه یمن را خواستار شدند و اعلام کردند: آل سعود و آل نهیان باید از خسارات ناشی از پاسخ نظامی نیروهای مسلح یمن درس بگیرند.

در پایان این بیانیه بر موضع اصولی ملت یمن در قبال آرمان‌های خود و در راس آن مسئله فلسطین و آرمان‌های محور جهاد و مقاومت تاکید شد.

انتهای پیام
captcha