هدف‌گذاری برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در آذربایجان غربی
کد خبر: 4045635
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

هدف‌گذاری برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در آذربایجان غربی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: برای تحقق شعار سال شرکت‌های دانش‌بنیان باید افزایش یابد و مجموعه پارک علم و فناوری نیز این هدف را دنبال می‌کند تا بتواند نیاز آذربایجان‌غربی را با بهره‌مندی از جوانان نخبه فراهم کند.

غلامرضا منصورفر، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، غلامرضا منصورفر، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی، عصر 9 فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری فرمودند،باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان به لحاظ کمی در استان افزایش یابد.

وی افزود: باید برای تحقق شعار سال شرکت‌های دانش بنیان‌افزایش یابد و مجموعه پارک نیز این هدف را دنبال می‌کند و به صنایع خلاق نیز ورود خواهد کرد و مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز آذربایجان‌غربی را با بهره‌مندی از جوانان نخبه فراهم کند.

منصورفر بیان کرد: ساماندهی و سازماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این حوزه از برنامه‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در سال جاری خواهد بود و هم‌اکنون ١٣٠ شرکت دانش بنیان و فناور که ٣٠ شرکت آن دانش بنیان و 100 شرکت فناور هستند در مجموعه پارک مستقر بوده و ٢٢ شرکت نیز خارج از پارک علم و فناوری استان فعالیت بوده و مجموع شرکت‌های دانش بنیان استان ۵٢ شرکت است.

وی ادامه داد: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور اختصاص ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق پژوهش فناوری، ١٠ میلیارد تومان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات پرداخت شده و ٨٨ میلیارد تومان از محل تبصره ١٨ به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که ازجمله فعالیت‌های حمایتی محسوب می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: حمایت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از واحدها و شرکت‌های دانش بنیان ضروری بوده و ارائه خدمات عمومی شامل پرداخت تسهیلات اداری و ایاب و ذهاب، حمایت‌های تخصصی ازجمله؛ مشاوره فنی، دوره آموزشی تخصصی، حمایت‌های مالی شامل پرداخت تسهیلات کم‌بهره مالی است.

وی گفت: باید به زیرساخت‌های توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در استان توجه کرد و تعداد استارت آپ‌های مستقر در پارک به علت نبود زیرساخت‌ها و کمبود امکانات مکانی محدود است و برای افزایش مکان برای استقرار استارت آپ‌ها تلاش می‌کنیم.

منصورفر عنوان کرد: همراهی‌ها و توجه ویژه استاندار آذربایجان‌غربی در توجه به شرکت‌های دانش بنیان و دستور برای محصور کردن پارک و جداسازی محور مواصلاتی چسبیده به پارک که یک پروسه چندین ساله است قابل تقدیر بوده و با محصور کردن محوطه پارک معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان عملیاتی انجام می‌شود و این خبر خوبی برای فعالین این حوزه است.

وی افزود: فعالیت و کار فرهنگی و ایجاد باور عمومی برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در جامعه و دستگاه‌های اجرایی در خصوص پرداختن علم مبتنی بر دانش حائز اهمیت بوده و دولت در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کند باید در حوزه نوآوری هم سرمایه‌گذاری کرده و این حوزه‌ها هم موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha