تحقق جهاد تبیین با استفاده از ظرفیت زمانی ماه رمضان و ظرفیت مکانی مساجد
کد خبر: 4048953
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

تحقق جهاد تبیین با استفاده از ظرفیت زمانی ماه رمضان و ظرفیت مکانی مساجد

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه از ظرفیت زمانی ماه رمضان و ظرفیت مکانی مساجد برای جهاد تبیین استفاده شود، گفت: قاعدتاً این‌ها مقدمه‌ای برای تکلیف بالاتر یعنی اقامه ارزش‌های الهی در فضای جامعه است.

محمدهادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی همدانحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به عظمت و فضایل بی‌نظیر ماه رمضان، گفت: این ماه یک شرافت زمانی دارد از حیث اینکه تقرب بندگان به درگاه الهی بیش از سایر ایام است و انسان‌ها سعی می‌کنند خود را بیش از پیش به خدای خود نزدیک کنند.

وی با بیان اینکه مسجد به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌های اتصال و ارتباط بندگان با خداست، افزود: اگر این دو ظرفیت زمانی ماه رمضان و ظرفیت مکانی مسجد را در کنار هم قرار دهیم یک توان مضاعفی ایجاد می‌شود، چراکه در ماه رمضان بیشترین اقبال مردم برای دعا، نماز و نیایش به خدا ایجاد می‌شود و در واقع مردم تلاش می‌کنند که خود را در مأمن الهی و مسجد قرار دهند که این دو فرصت را برای تقرب بیشتر به درگاه الهی استفاده کنند.

نظیری با بیان اینکه قاعدتاً این‌ها مقدمه‌ای برای تکلیف بالاتر یعنی اقامه ارزش‌های الهی در فضای جامعه است، گفت: ما باید آنچه را خدا می‌خواهد در حدود خود در جامعه پیاده کنیم. در واقع خداوند می‌خواهد جامعه‌ای شکل بگیرد که مبنای توحیدی و ارزش‌های دینی اساس آن باشد. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و در کنار نماز و نیایش و دعا سعی کنیم مبانی معرفتی را در مسجد تعمیق ببخشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر اینکه در این زمینه باید با محوریت امام محلات و روحانیون این مبانی تقویت شود و آگاهی خود را نسبت به معارف دین و گفتمان انقلاب اسلامی بالا ببریم، افزود: همه این ظرفیت‌ها مقدمه شکل‌گیری جهاد تبیینی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید فراوان دارند که می‌توان آن را در مساجد محقق کرد.

وی گفت: گام اول شکل‌گیری حلقه‌های میانی درستی برای معارف دینی و گفتمان انقلاب است، اما گام دوم این است که اهل مسجد تکلیف‌شان فقط به خودشان بسنده نمی‌شود و یک تکلیف دیگر از باب تواصی به حق و تواصی به صبر دارند که باید این معارف را کسب کنند و شناخت خود را نسبت به معارف اسلام و انقلاب افزایش دهند.

نظیری تصریح کرد: در این راستا اهل مسجد، روحانیون و امام محلات می‌توانند حلقه وصلی برای تبیین و ارائه مطالب دینی و انقلابی به سایر توده‌های جامعه باشند که بتوانند این مفاهیم و معارف دینی را در سایر فضاهایی از جمله، نهادها و ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و... بسط و گسترش دهند و جهاد تبیینی گسترده در سطح جامعه انجام شود.

انتهای پیام
captcha