بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت مساجد برای جامعیت‌بخشی به جامعه قرآنی
کد خبر: 4052621
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
سیدمیعاد صالحی بیان کرد:

بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت مساجد برای جامعیت‌بخشی به جامعه قرآنی

حافظ کل قرآن کریم گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت مساجد در بحث تلاوت می‌تواند به مساجد و جامعه قرآنی جامعیت دهد.

سیدمیعاد صالحی

رهبر معظم انقلاب اسلامی، امسال نیز بنا به رسم هرساله در اولین روز ماه رمضان با قاریان، حافظان و فعالان قرآنی کشور دیدار و سخنان مبسوطی را درباره اهمیت تلاوت قرآن بیان کردند. سیدمیعاد صالحی از حاضران در این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا تصریح کرد: از سال 82 که در مسابقات جهانی مصر حائز رتبه شدم، توفیق شرکت در این دیدار را دارم. سخنان مقام معظم رهبری چراغ راه جامعه قرآنی است و امسال توصیه‌های ایشان فنی‌تر بود و بیش از پیش مورد توجه قراء و حفاظ قرار گرفت.

این حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: برداشت من از فرمایشات رهبر انقلاب در دو بُعد بود؛ بُعد اول شامل توجه به معانی، فضای روحانی، ماهیت معنوی قرآن و بهره‌گیری از این چشمه لایزال الهی بود و بُعد دوم، توجه به ظرایف تلاوت قرآن را دربرمی‌گیرد که در این باره نکات دقیقی را فرمودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به استفاده از ظرفیت مساجد در بحث آموزش و تلاوت قرآن اظهار کرد: ایشان در سال‌های گذشته نیز به بحث استماع و تشکیل جلسات قرآن و حلقه‌ها تأکید می‌کردند و امسال هم به برگزاری این جلسات در مساجد توصیه کردند.

کد

صالحی اظهار کرد: مساجد به منزله پایگاهی برای گرد هم آمدن قرآنیان و نفوذ آن‌ها در محلات است و توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب می‌تواند به مساجد و جامعه قرآنی مرکزیت و جامعیت بدهد و فرصتی را برای تبادل اندیشه‌ها فراهم کند. حتی ایشان توصیه‌ کردند که محلات مختلف به دید و بازدید هم بروند و در این مسیر با یکدیگر همراه شوند. امیدوارم این توصیه‌ها مورد توجه مسئولان و جامعه قرآنی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که سخنان مقام معظم رهبری چه وظایفی را پیش روی فعالان قرآنی قرار می‌دهد؟ گفت: مخاطب بخشی از فرمایشات ایشان جامعه و فعالان قرآنی و نیز مخاطب بخش دیگر سخنانشان مسئولان بودند. بدین ترتیب فعالان قرآنی باید در مساجد محلات فعال‌تر باشند تا تلاوت قرآن بیشتر در مردم نفوذ کند.

صالحی گفت: قبل از شیوع کرونا جلسه قرآنی در مسجد دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شد و با توجه به اینکه اخیراً دانشگاه‌ها بازگشایی شده است، برای راه‌اندازی مجدد آن در حال برنامه‌ریزی هستیم. این جلسه حدود 12 سال برگزار می‌شد و حفاظ و قراء و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در آن حضور می‌یافتند و من هم به عنوان دانشجوی آنجا در این جلسه قرآنی شرکت می‌کردم.

وی در مورد چگونگی حافظ کل قرآن شدنش گفت: هم مادرم حافظ کل بود و هم سایر اعضای خانواده بخشی از قرآن را حفظ بودند و لطف حضرت حق و عنایت ائمه معصومین(ع) بود که من حافظ کل قرآن شدم. در مقطع ابتدایی حدود پنج جزء حفظ بودم و تقریباً از اول راهنمایی تا سال اول دانشگاه سالانه حدود پنج جزء را حفظ می‌کردم.

انتهای پیام
captcha