معلم اخلاقی؛ معلمی که دانش‌آموزان را بر خود مقدم می‌داند
کد خبر: 4054471
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

معلم اخلاقی؛ معلمی که دانش‌آموزان را بر خود مقدم می‌داند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: معلم اخلاقی کسی است که معلمی که دانش‌آموزان را بر خود مقدم می‌داند.

روز معلم

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در رابطه با اخلاق معلمی، اظهار کرد: جامعه معلمی جدایی از کلیت جامعه معلمان نیست البته برای ورود به جرگه معلمی فیلترهای متعددی وجود دارد و بهترین راه ورود به کسوت معلمی دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان به جز آموزش‌های علمی رویکرد آموزش‌های روانشناسانه، تربیتی، مهارتی و اخلاقی را دارد که سبب می‌شود معلم در شرایط آماده‌تری برای ورود به مدرسه داشته باشد. موقعیت‌های تربیتی که معلم ایجاد می‌کند، بر اخلاق معلمی تاثیر می‌گذارد.

این مسئول ادامه داد: معلم وقتی در مدرسه حاضر می‌شود، با انسان که وجه‌های مختلف شخصیتی دارد، مواجه می‌شود. یک فرد مسلط بر نظام آموزشی می‌تواند این شرایط را مدیریت کندو تلاش بر این است که با احصای جایگاه‌های تربیتی در مدارس، این جنبه از شخصیت معلمان پرورش یا ارتقا یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه معلمان کمک‌های بسیاری برای مدارس می‌کنند، تصریح کرد: برای مثال یکی از معلمان در یکی از مناطق دوردست استان، بخش اعظمی از دریافتی خود را برای دانش‌آموزان و مدرسه، تجهیزات خریده است و ارزشمند بودن این کار برای این است که معلم؛ دانش‌آموزانش را بر خود مقدم می‌داند.

انتهای پیام
captcha