توصیه‌های بهداشتی علوم پزشکی شهرکرد برای نماز عیدفطر
کد خبر: 4054517
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

توصیه‌های بهداشتی علوم پزشکی شهرکرد برای نماز عیدفطر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از تداوم روند کاهشی شیوع کرونا بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی نمازگزاران عید فطر تأکید کرد.

نماز عید فطر

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ارسلان خالدی‌فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از تداوم روند کاهشی شیوع کرونا، بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی نمازگزاران عید فطر تأکید کرد و گفت: استفاده نمازگزاران عید فطر از ماسک حتی در فضای باز را ضروری است و افراد بیمار و یا دارای علائم بیماری از جمله تب، آبریزش بینی و علامت سرماخوردگی در نماز عید فطر شرکت نکنند.

وی تصریح کرد: همچنین در محل برگزاری نماز عید فطر، وضوخانه‌ها، سرویس بهداشتی و ایستگاه‌های پذیرایی از ایجاد تجمع جلوگیری و فاصله اجتماعی از سوی نمازگزاران رعایت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در دوازدهمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، اظهار کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری، کماکان ۱۸۴۸ نفر می‌باشد.

خالدی‌فر تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه آزمایش هفت نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و یک نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید-۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون، ۳۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد، ۲۰ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی گفت: هم اکنون، سه بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه تعداد تست‌های PCR انجام شده از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان را ۲۹۴ هزار و ۳۹۳ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۸ هزار و ۲۷۴ مورد ‌مثبت قطعی اعلام شد. ضمن اینکه تعداد کل ‌نمونه‌های PCR و ‌Rapid گرفته‌ شده از ابتدای شیوع بیماری کرونا را ۳۹۲ هزار و ۷۵۳ مورد و تعداد نمونه‌های مثبت شده را ۱۱۸ هزار و ۴۳۲ مورد است.

خالدی‌فر گفت: هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا، شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اردل، بن، سامان، شهرکرد، فارسان، کیار، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد و شهرستان لردگان در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha