برگزاری جشن پایان حفظ جزءسی‌ام قرآن کریم در آلنی + هم‌خوانی
کد خبر: 4055583
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

برگزاری جشن پایان حفظ جزءسی‌ام قرآن کریم در آلنی + هم‌خوانی

همزمان با هفته تکریم از مقام معلم، جشن پایان حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم موسسه قرآنی ریحانه‌النبی در مسجد شهر آلنی برگزار شد.

برگزاری جشن پایان حفظ جزءسی‌ام قرآن کریم در آلنی + هم‌خوانیهمزمان با هفته تکریم از مقام معلم، جشن پایان حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم موسسه قرآنی ریحانه‌النبی، 18 اردیبهشت‌ماه در مسجد شهر آلنی از توابع مشگین‌شهر برگزار شد.

خدیجه نیازی، مربی قرآنی موسسه قرآنی ریحانه‌النبی شهر آلنی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: قرآن کریم اساسی‌ترین رکن پدافند غیر عامل است.

وی افزود: همه ما قرآنی‌ها باید اعتقاد به شفا بخشی قرآن کریم داشته باشیم و برای توسعه فرهنگ قرآنی نیز نباید منتظر دیگران بود و خودمان باید کار را شروع کنیم، فلذا اگر با مدیریت جهادی عمل نماییم موفق خواهیم شد.

نیازی با بیان اینکه نباید گرفتار حاشیه‌ها شویم چون ما را از مسیر دور می‌کند، تصریح کرد: ما برای 15 سال آینده سربازانی برای اسلام همچون سردار سلیمانی و مادران قرآنی می‌خواهیم و برای رسیدن به این هدف چه نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری باید مسلح به مبانی معرفتی ناب قرآن کریم شویم.

مربی قرآنی موسسه قرآنی ریحانه‌النبی شهر آلنی با اشاره به اینکه در روزهای شیوع بیماری کرونا و عید نوروز هم این مؤسسه با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی دایر بوده و بصورت تلفنی و انفرادی پیگیر مراحل حفظ قرآن حافظان نیز بوده است، یادآور شد: در این روزها دانش آموزان پایه‌های ابتدایی، راهنمایی و ... توانستند جزء سی‌ام قرآن کریم را با تلاش خود و همکاری خانواده حفظ نمایند.

گفتنی است؛ شهر آلنی واقع در عرض جغرافیایی ۲۶ و ۳۸ وطول جغرافیایی ۴۵ ۴۷ و ۱۳۲۰ متر ارتفاع از سطح دریا، در بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر ودر شش کیلومتری شرق آن قرار دارد، (آلنی) در زبان ترکی به معنای پیشانی است و مردم آلنی را در پیشانی ساوالان می‌بینند به همین دلیل این شهر را آلنی (پیشانی ساوالان) می‌شناسند. آلنی مرکز دهستان مشگین شرقی بوده و در داخل قبرستان قدیمی دو مزار در نزدیک یکدیگر قرار دارند که مزار اول معروف به امام زادگان احمد و محمد و مزار دیگر مربوط به یکی از عرفای گمنام محل، مشهور به اوخلی بابا است که فضای بین این دو مزار از قدیم به بین‌الحرمین شهرت داشته و اهالی در آن جا مراسم سنتی عزاداری برگزار می‌کردند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آلنی ۴۰۰۰ نفر با ۱۲۰۰ خانواده ساکن دائمی و بیش از ۴۰۰ نفر سکنه فصلی خانوار بوده‌ که در تیرماه سال ۹۸ به شهر تبدیل شد.

انتهای پیام
captcha