طرح «همگام با قرآن کریم همراه با فتح شیرین» در لاهرود اجرا می‌شود
کد خبر: 4056021
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

طرح «همگام با قرآن کریم همراه با فتح شیرین» در لاهرود اجرا می‌شود

رابط کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود، از اجرای طرح «همگام با قرآن کریم همراه با فتح شیرین» در سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی ویژه اعضای این کانون خبر داد.

قرآن کریمبه گزارش ایکنا از اردبیل، ابراهیم اسبری، رابط کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طرح «همگام با قرآن کریم همراه با فتح شیرین» همزمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی ویژه اعضای کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود اجرا می شود.

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) افزود: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای تعمیق شناخت نوجوانان و جوانان از آموزه‌های دینی در خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها در زمره اهداف مهم اجرای این طرح قرار دارد.

وی ادامه داد: در این طرح، اعضای کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) و زائران و مجاوران حرم مطهر هنگام تشرف به بارگاه ملکوتی آن حضرت و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و مغرب مبادرت به تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم می‌کنند.

اسبری اظهار کرد: بسط و گسترش برنامه های قرآنی به عنوان اولویت مهم و اساسی مطرح است و تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی برای اعضای کانون در چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر به این هدف مهم دست بیابیم.

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) تاکید کرد: برنامه‌های تبیینی گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با بهره‌گیری از فرهنگ قرآنی در خلق حماسه ها و مقاومت، ظرفیت بزرگی برای نهادینه سازی روحیه ایثار، جهاد، خودباوری دینی و ملی، تقویت و تحکیم باورهای دینی نسل جوان است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای این طرح قرآنی، مسابقه خوشنویسی «فتح ارزش‌ها» برای رده سنی 7 تا 15 سال و مسابقه نقاشی «مشق مقاومت در مکتب جعفری» برای رده سنی 15 تا 25 سال ویژه اعضای کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) بمناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز آزادی خرمشهر برگزار می‌شود.

اسبری افزود: بانگ «مقاومت و پیروزی» در روز سوم خرداد راس ساعت 11 صبح همزمان با اعلام آزادسازی شهر خرمشهر در آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) طنین‌انداز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha