روحانیون در جبهه‌ها به دروس حوزوی عمل کردند
کد خبر: 4057398
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

روحانیون در جبهه‌ها به دروس حوزوی عمل کردند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: روحانیون به دیگران نگفتند به جبهه بروند بلکه خود به جبهه رفتند و بقیه را برای حضور دعوت کردند؛ در حقیقت روحانیون در جبهه‌های حق علیه باطل به علومی که در مدارس علمیه جستجو کرده بودند، عمل کردند.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، در اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و یادواره شهدای روحانی استان قزوین که امروز، ۲۶ اردیبهشت در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس روحانیون به رزمندگان می‌گفتند که خداوند با همه عظمت خود با اهل تقواست برای همین غیر خدا در چشم آنان ناچیز شد.

وی ادامه داد: روحانیون در جبهه‌ها خطبه ۱۱ نهج‌‌البلاغه را برای رزمندگان تشریح می‌کردند، حضرت علی (ع) در این خطبه به محمد بن حنفيّه، هنگامى كه در جنگ جمل پرچم را به دست او دادند، فرمودند «اگر كوه‌ها متزلزل شوند، تو پايدار بمان. دندان‌ها را به هم بفشر و سرت را به عاريت به خداوند بسپار و پای‌ها، چونان ميخ در زمين استوار كن و تا دورترين كرانه‌هاى ميدان نبرد را زير نظر گير و صحنه‌هاى وحشت‌خيز را ناديده بگير و بدان كه پيروزى وعده خداوند سبحان است«. روحانیون ماجرای حارث بن مالک را برای رزمندگان گفتند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: روحانیون نسبت به جمعیت بیشترین تعداد رزمندگان و بیشترین شهدا را به خود اختصاص دادند، این تعداد رزمنده این پیام را برای ما دارد که روحانیون به دیگران نگفتند به جبهه بروند بلکه خود به جبهه رفتند و بقیه را برای حضور دعوت کردند؛ در حقیقت روحانیون در جبهه‌های حق علیه باطل به علومی که در مدارس علمیه جستجو کرده بودند عمل کردند.

وی اشاره کرد: روحانیون در عرصه‌های فقه، تفسیر، علوم حوزوی و دانش فرهیخته‌ترین و موفق‌ترین پژوهشگران هستند و امروز این علوم به یمن، لبنان، فلسطین و سوریه نیز رسیده و در قالب مقاومت اسلامی منتشر شده و تحت رهبری مقام معظم رهبری وسعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

ضرورت توجه به منشور روحانیت امام خمینی (ره)

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین نیز در این اجلاسیه بیان کرد: یکی از اسناد ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی سندی است که امام خمینی (ره) در واپسین روزهای عمرشان و در اسفند ۶۷ نگارش و منتشر کردند که بعدها با نام منشور روحانیت مشهور شد، این سند معارف بالایی دارد و در عین حال از ادبیات و قلم قوی برخوردار است.

وی افزود: در منشور روحانیت تعداد کلمات مرتبط با رسالت روحانیت با کلمات ایثار و شهادت برابری می‌کند؛ امام راحل گفتند که روحانیت جزو اقشاری است که بیشترین شهید را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

استاندار گفت: امام راحل در منشور روحانیت بر آینده اداره جهان و نیاز جامعه بشری به مفاهیم مورد پیگیری روحانیت تأکید کردند و اتفاقات مورد نیاز آینده را نیز مورد تأکید قرار دادند.

انتهای پیام
captcha