مختومقلی فراغی اوج معنویت مردم ترکمن است
کد خبر: 4058263
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
سفیر کشور ترکمنستان؛

مختومقلی فراغی اوج معنویت مردم ترکمن است

سفیر کشور ترکمنستان در آیین نکوداشت مختومقلی فراغی با بیان‌اینکه عظمت هر ملتی به عظمت شخصیت‌های آن است، تصریح کرد: مختومقلی فراغی شاعر دل‌ها و دوران‌ها و اوج معنویت مردم ترکمن است.

 قربانف سفیر کشور ترکمنستان در آیین نکوداشت شاعر ترکمن

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، احمد قربانف، سفیر کشور ترکمنستان درآیین دویست و هشتاد و نهمین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن که امروز 29 اردیبهشت ماه در روستای آق توقای شهرستان مراوه تپه برگزار شد، گفت: امسال سی‌امین سال روابط دیپلماتیک بین کشور ترکمنستان و ایران است و در تمام این سال‌ها روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... بهبود یافته است.

قربانف افزود: به ویژه در دیدارها و گفت وگوی تلفنی سران دو کشور گام‌های مثبتی برای توسعه روابط بین دو کشور برداشته شده است و دیدار روسای جمهور دو کشور صفحه جدیدی در روابط بین دو کشور باز کرده است.

سفیر کشور ترکمنستان گفت: مراسم امروز نیز به عنوان بخشی از همکاری‌های فرهنگی وبشردوستانه دو کشور محسوب می‌شود و برپایی این برنامه و معرفی مختومقلی فراغی همچون حافظ خیام مولانا و ... این چهره را به جامعه جهانی بیشتر نمایان می‌کند.

وی افزود: عظمت هر ملتی به عظمت شخصیت‌های آن است که برجسته شده‌اند و به جهان معرفی کرده‌اند. مختومقلی فراغی شاعر دل‌ها و دوران‌ها؛ وصف کننده زیباترین و ناب‌ترین احساس‌های بشر و اوج معنویت مردم ترکمن است.

سفیر کشور ترکمنستان ادامه داد: برای ترجمه آثار مختومقلی فراغی به زبان‌های مختلف و نمادهای این شاعر و بررسی عمیق میراث ادبی این شاعر بزرگ تلاش‌های متعددی صورت می‌گیرد.

وی گفت: مدالی به نام و افتخار مختومقلی فراغی در کشور ترکمنستان فراهم شده و به بسیاری از افرادی که در توسعه فرهنگ ترکمن و اندیشه وی نقش داشته‌اند تا به امروز اهدا شده است.

سفیر ترکمنستان گفت: رونمایی از مجسمه این شاعر در گوشه‌ای از خاک ترکمنستان را امسال شاهد خواهیم بود.

 

انتهای پیام
captcha