یادواره ۸۱ شهید روحانی چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4058794
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

یادواره ۸۱ شهید روحانی چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

یادواره ۸۱ شهید روحانی و طلبه استان چهارمحال‌و‌بختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی جامعه عشایری کشور در شهرکرد برگزار شد.

یادواره شهدا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، یادواره ۸۱ شهید روحانی و طلبه استان چهارمحال‌و‌بختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی جامعه عشایری کشور امروز، یکم خردادماه و در آستانه برگزاری کنگره چهار هزار شهید جامعه روحانیت کشور در شهر مقدس قم و ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور در چهارمحال‌و‌بختیاری، با حضور مسئولان ارشد استانی، جامعه طلاب و روحانیون استان و خانواده شهدا و ایثارگران در شهرکرد برگزار شد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه عشایر و روحانیون نقش مؤثری در دفاع‌مقدس داشتند، اظهار کرد: این استان میزبان کنگره ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور است، برگزاری یادواره‌های شهدا موجب افزایش معنویت در جامعه می‌شود.

حیدری افزود: در دوران دفاع مقدس در هر گردانی که یک روحانی در آن حضور داشت، رزمندگان آن دسته و گردان از شجاعت و معنویت بیش‌تری برخوردار بودند، قطعاً معنویت در موفقیت این نیروها تأثیر بیش‌تری داشت.

وی با تأکید بر اینکه حضور روحانیت در دفاع مقدس سرمایه بزرگی بود، گفت: باتوجه به جمعیت این قشر، آمار شهدا در بین این قشر بالا بود و نشان از روحیه ایثارگری بالا در بین قشر است.

حیدری با بیان اینکه جهاد تبیین امروز مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بيان کرد: روحانیون پرچم‌دار جهاد تبیین هستند، دشمن پروژه ناامیدسازی مردم جمهوری اسلامی را در دستور قرار داده است در حال پمپاژ ناامیدی هستند، همچنین در تلاشند تا سبک زندگی مردم را تغییر دهند و بگویند این نظام کارآمد نیست.

استاندار با اشاره به اینکه حضور روحانیت در محلات برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن مؤثر است، بیان کرد: مسجد بدون روحانی کارایی لازم را ندارد، باید معنویت در جوانان توسط این قشر تقویت شود، روحانیون باید در این حوزه نقش‌آفرین باشند.

وی بیان کرد: روحانیون باید شبهه‌زدایی را در دستور کار قرار دهد، امروز دشمنان درصدد القا شبهات در جامعه هستند، روحانیون باید در این حوزه نیز پرچم‌دار باشند.

حیدری با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم در نجات اقتصاد بیمار کشور، توضیح داد: دولت با شجاعت طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها را در دستور کار قرار داد، این طرح به‌دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها در بین نیازمندان است، قطعاً اجرای این طرح تبعاتی را نیز در پی دارد.

استاندار تأکیدکرد: دولت توانسته است گام‌های مؤثری در حوزه‌های مختلف مانند خرید واکسن، کنترل بیماری کرونا، کاهش مالیات تولیدکنندگان و غيره بردارد.

نقش روحانیون در فرماندهی معنوی دفاع مقدس

در ادامه، علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای جامعه روحانیت و با یادآوری نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: نقش این قشر نه‌تنها در دفاع مقدس بلکه در دوران پیش از انقلاب و در جریان مبارزات سیاسی و انقلابی علیه رژیم پهلوی چشمگیر است.

وی با ذکر اینکه دفاع مقدس بر پایه معنویت و ایمان رزمندگان اسلام بود، ادامه داد: روحانیون در جریان دفاع مقدس علاوه بر حضور در خط مقدم و عرصه پیکار با دشمن، در هدایتگری، روشنگری و بصیرت‌افزایی رزمندگان نیز کارنامه درخشانی دارند و روحانیون در فرماندهی معنوی دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند که در این راه شهدای روحانی پرشماری تقدیم شد.

اکبری بیان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس نیز کشور مملو از فتنه‌ها و نبردهایی بود که روحانیون در تمام این جنگ‌ها و فتنه‌ها نقش روشنگری و بصیرت‌افزایی داشتند؛ یکی از این عرصه‌های پیکار دفاع از حرم‌ آل‌الله است که روحانیون در این عرصه شهدای را تقدیم اهل‌بیت(ع) کرده‌اند و روحانی شهید مدافع حرم محمدعلی قلی‌زاده از استان چهارمحال‌و‌بختیاری نیز در این راه به فیض شهادت نائل شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان با تصریح اینکه یادواره شهدای روحانی استان ذیل کنگره ملی چهار هزار شهید جامعه روحانیت کشور که چهارم خردادماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد برپا شده است، ادامه داد: آمار هشتاد و یک نفری شهدای روحانی استان نسبت به جمع قلیل روحانیون که در آن زمان در استان حضور داشتند، بسیار بالا و قابل ملاحظه است.

اکبری گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید جامعه روحانیت کشور و ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور، اقداماتی در استان انجام شده و در دستور کار است که از جمله می‌توان به سرکشی از تک‌تک خانواده‌های شهدای روحانی استان اشاره کرد که هیئت‌هایی از مسئولان ارشد استان، فرماندهان سپاه و بسیج، روحانیون و اساتید حوزه در منازل شهدا حضور یافته و خانواده‌های آنان را تجلیل کردند.

انتهای پیام
captcha