ساماندهی فعالان فضای مجازی در دستور کار فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی
کد خبر: 4059328
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

ساماندهی فعالان فضای مجازی در دستور کار فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ساماندهی فعالیت فعالان فضای مجازی در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالیتقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در دیدار با سردبیران خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در خراسان شمالی، با اشاره به چالش‌های حوزه رسانه در استان، بر لزوم ساماندهی فعالان فضای مجازی تاکید و اظهار کرد: افرادی که در فضای مجازی فعالیت خبری انجام می‌دهند، باید دارای مجوز باشند در غیر این صورت فعالیت آن‌ها، قانونی محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: افراد بدون مجوز در استان شناسایی و به آن ها اعلام شده برای احراز هویت و دریافت مجوز اقدام کنند اما تعدادی از آن ها به این موضوع توجه نکرده و علاقه ای به دریافت مجوز ندارند.

صادقی به آسیب های زرد نویسی در بعضی رسانه ها و به ویژه در فضای مجازی استان که سبب آسیب جدی به ماهیت و رسالت اصلی رسانه‌ها می‌شود نیز اشاره کرد و افزود: زرد نویسی نه تنها کمکی به پیشرفت استان و کشور نمی‌کنند بلکه مانعی برای پیشرفت محسوب می‌شود؛ همچنین افکار عمومی را نیز مخدوش کرده و به اعتماد مردم لطمه می زند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌های رسانه‌ای به فعالان این عرصه در استان، گفت: رسانه‌های استان باید در حوزه‌های تخصصی آموزش‌های بیشتری کسب کنند و شاهد افزایش تعداد خبرنگاران، مدیران مسئول و سردبیران حرفه‌ای در استان در کنار فعالیت رسانه های تخصصی باشیم.

وی اظهار کرد: البته رسانه ها در استان با مشکلات عدیده مالی روبه‌رو هستند و لازمه کیفی سازی آن ها، تامین منابع مالی است. بنده اعتقاد دارم در ابتدا حمایت های لازم مالی و اعتباری از آن ها به شیوه های مختلف و در دسترس انجام شود؛ سپس از رسانه ها در استان انتظار فعالیت کیفی تر داشته باشیم.

صادقی با تأکید براینکه نیاز است همکاری دستگاه‌های اجرایی در حمایت از رسانه‌ها افزایش پیدا کند، افزود: زمانی که از رسانه‌ها حمایت کردیم می‌توانیم به دنبال خروجی مناسب نیز باشیم.

صادقی با اشاره به دستورالعمل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انتشار آگهی‌ها، گفت: به دنبال بررسی دقیق و بومی‌سازی این دستورالعمل در استان با همکاری خانه مطبوعات و اهالی رسانه هستیم تا خروجی مناسبی برای آن پیدا کنیم.

گفتنی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ابتدای این دیدار از تلاش های خبرنگاران خبرگزاری های ایسنا و ایکنا در استان تقدیر کرد و افزود: فعالیت حرفه‌ای این رسانه ها تاثیر به سزایی در اطلاع رسانی دقیق، صحیح و شفاف دارد که شتاب در توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha