نوسازی و مقاوم‌سازی 55 درصد خانه‌های روستایی زنجان
کد خبر: 4059387
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

نوسازی و مقاوم‌سازی 55 درصد خانه‌های روستایی زنجان

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن، از مقاوم‌سازی و نوسازی 55 درصد از خانه‌های روستایی زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن، صبح امروز 3 خردادماه در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی روستای لگاهی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز بیش از نیمی از خانه‌های روستایی زنجان نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در برابر بلایای طبیعی بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: بی‌تردید، یکی از ماموریت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آبادی روستاها است.

این مسئول با بیان اینکه تفاهمی با سازمان ثبت اسناد کشور در راستای ارزش‌افزوده پیدا کردن املاک روستایی انجام شده است، تصریح کرد: طبق این تفاهم سند را برای املاک روستاییان صادر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن یادآور شد: امروز نیز در روستای لگاهی تعدادی از اسناد املاک روستایی به صاحبان آن تحویل داده شد. همچنین در این طرح معابر، خیایان‌ها و گذرها نیز اصلاح می‌شود.

روحانی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: استان زنجان در خصوص مقاوم‌سازی و نوسازی خانه‌های روستایی میانگین بالاتری نسبت به نرم کشوری دارد که امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌ها عمران و آبادی مناطق در نظر گرفته شده تا سال ۱۴۱۰ به اتمام برسد.

انتهای پیام
captcha