معبر پادگان ارتش زنجان تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد
کد خبر: 4060800
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

معبر پادگان ارتش زنجان تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد

شهردار زنجان به وضعیت بازگشایی و آماده‌سازی معبر پادگان ارتش اشاره کرد و گفت: تا پایان خرداد جاری عملیات آماده‌سازی این محور به پایان می‌رسد.

شهردار زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به حادثه ناگوار متروپل آبادان و تاکید بر لزوم سخت‌گیری و نظارت دقیق بر ساخت‌و‌سازهای شهری برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه، درخصوص برنامه‌های عمرانی شهرداری زنجان، اظهار کرد: قرارداد اولیه پروژه سبزه‌میدان به مبلغ ۶۴ میلیارد تومان بسته شده بود که البته این مبلغ مربوط به قرارداد خالص است، با مبالغ بعدی و مبالغ مابه التفاوت‌ها، پروژه سبزه‌میدان تا به امروز ۱۲۱ میلیارد تومان ثبت صورت وضعیت داشته که تاکنون ۵۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد تکمیلی به مبلغ ۸۹ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه سبزه‌میدان، گفت: با احتساب مبالغ مابه‌التفاوت مصالح، این رقم تا ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد داشت. این قرارداد به دلیل اینکه به موقع برای آن اقدام شد با قیمت مناسب بسته شد.

فیروزفر با بیان اینکه مبلغ قرارداد تکمیلی ۸۹ میلیارد تومان است، اظهار کرد: این میزان نیز با احتساب مابه‌التفاوت، رقم بالاتری خواهد داشت ولی امیدواریم با همین قرارداد بتوانیم پروژه را به نقطه انتهایی برسانیم.

وی به فازبندی‌های پروژه سبزه‌میدان اشاره کرد و افزود: براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان خردادماه جاری پیاده راه شرقی سیزه میدان به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان پاییز نیز فاز جنوبی پروژه به طور کامل افتتاح می‌شود.به طور کلی طی ۱۵ ماه آینده همه پروژه سبزه‌میدان که شامل قسمت‌ها و بخش‌های مختلف است، به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

شهردار زنجان از تکمیل پروژه دور برگردان پل امام حسن (ع) تا پایان خرداد خبر داد و گفت: پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی نیز تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه پارکینگ طبقاتی سعدی عنوان کرد: این پروژه در ۲ طبقه تجاری و پارکینگ و رستوران طبقه آخر، با تامین نقدینگی به مبلغ ۲۵ الی ۳۰ میلیارد تومان تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

فیروزفر در ادامه با بیان اینکه پروژه ترمیم آسفالت و معابر شهری به طور مناسب در همه نقاط شهر در دست انجام است، تصریح کرد: در این عملیات برای نخستین‌بار معابر شهر زنجان توسط اسکن لیزری بررسی شد و عوارض مربوطه مشخص شد. معابر شهرک اعتمادیه و میدان استقلال در دست ترمیم و آسفالت‌ریزی است و تا مهر یا آبان سال‌جاری همه معابر شهری پوشش داده می‌شود. در معابری که ترک‌های عمیق آسفالت وجود دارد به صورت زیرساخت پایه‌ای از ژئوکامپوزیت برای اولین‌بار در زنجان در منطقه اعتمادیه استفاده می‌شود.

این مسئول در پاسخ به سوالی در رابطه با مسئله آب‌های زیرسطحی در مناطق جنوبی شهر مانند خیام و همچنین کوی فرهنگ، گفت: متولی اصلی این کار شرکت آب منطقه‌ای زنجان است و به طور قانونی شهرداری به صورت مستقل نمی‌تواند در این امر ورود کند. در صورت شروع کار توسط شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری نیز به طور جد پیگیری خواهد کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به موضوع کف‌سازی بازار بزرگ زنجان، تصریح کرد: این پروژه به مبلغ اولیه ۳ میلیارد تومان آغاز شد و با توجه به تجربه موفقی که در کف‌سازی بازار بزرگ زنجان در راسته مسگرها و جگرپزها داشتیم امیدواریم بتوانیم این تجربه را در بازار بالا نیز تکرار کنیم.

فیروزفر به آغاز سم‌پاشی در سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که در 45 روز قبل برای سم‌پاشی سطح شهر انجام دادیم توانستیم از این مشکل پیشگیری کنیم. همچنین در سال‌های گذشته کاهش چشمگیری در گل کاری و احیای فضای سبز مشاهده کردیم که امسال با ۵۰ هزار بوته گل بنفشه و ۷۰ هزار بوته گل تابستانه آماده کاشت در این معابر هستند.

شهردار زنجان با اشاره به برنامه شهرداری در سال‌جاری، اظهارکرد: پروژه‌ای که برنامه‌ریزی کردیم در سال جدید اجرایی شود موضوع پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان فضای سبز و سطح شهر است که پلاک‌های مربوط در دست آماده‌سازی است.

انتهای پیام
captcha