لزوم حضور شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان در نمایشگاه‌های تخصصی حوزه تولید
کد خبر: 4061008
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

لزوم حضور شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان در نمایشگاه‌های تخصصی حوزه تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که در حوزه الکترونیکی و مکانیکی فعالیت می‌کنند، می‌توانند در راستای تولید قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی در این نمایشگاه حضور یابند.

دانش‌بنیان

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط‌ عمومی سازمان صمت استان زنجان، ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، صبح امروز در جلسه تبادل‌نظر و همفکری در خصوص توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان، اظهار کرد: با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در نمایشگاه‌های حوزه تولید می‌توان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این بخش در بخش تولید استان بیش از پیش بهره برد.

وی تصریح کرد: واحدهای متقاضی می‌توانند از طریق اداره صمت جهت معرفی به پارس سوییچ به منظور حضور در نمایشگاه اقدام کنند.

رئیس صمت استان در خصوص یکی از مشوق‌های صورت گرفته برای شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در مناقصات قراردادهای پژوهشی، فناوری و تجاری‌سازی و عرضه کالاهای دانش‌بنیان ساخت داخل دستگاه‌های اجرایی حائز اولویت است.

وی تصریح کرد: در این راستا دستگاه‌ها پس از دریافت تاییدیه صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، امتیاز ارزیابی کیفی و فنی آن‌ها را با ضریب ۱.۲ (۱۲۰ درصد) محاسبه می‌کنند و برای شرکت‌های مستقر در پارک علم و فنوری و مناطق ویژه علم و فناوری و مناطق ویژه اقتصادی تا ضریب ۱.۵ (۱۵۰ درصد) قابل افزایش است.

فغفوری عنوان کرد: شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان برای ارائه و فروش محصولات و خدمات دانش‌بنیان خود در مناقصات دولتی مشمول تخفیف ۵۰ درصدی در مبلغ سپرده شرکت در مناقصه می‌شود.

در ادامه این جلسه مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان بخشی از مسائل و موارد خود را از قبیل درخواست اختصاص زمین، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و ... مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha