درمان بیماری‌ها توسط فناوری وزیکول‌های خارج سلولی در آینده‌ای نزدیک
کد خبر: 4061332
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

درمان بیماری‌ها توسط فناوری وزیکول‌های خارج سلولی در آینده‌ای نزدیک

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: امیدواریم با تلاش مضاعف پژوهشگران شهر مشهد در آینده‌ای نزدیک شاهد انجام کارآزمایی‌های بالینی و سپس درمان بیماری‌ها توسط فناوری وزیکول‌های خارج سلولی باشیم.

حمیدرضا بیدخوری رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حمیدرضا بیدخوری، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، امروز 11 خردادماه در سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‏‌های‌ بنیادی و پزشکی بازساختی که در تالار فردوسی مجتمع شریعتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد، دهمین برنامه علمی، چهارمین کنفرانس ملی و سومین رویداد بین‌المللی از کنسرسیوم MashhadStemCells  است که 15 سال از شروع فعالیت آن می گذرد.

وی افزود: این کنسرسیوم حاصل اتحاد استراتژیک سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگاه رویان است. همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیوند عمیقی با این ساختار دارد و شهر مشهد مقدس  همیشه از حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی علمی ریاست جمهوری بهره‌مند بوده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: در برگزاری این سمپوزیوم در سال جاری، دانشگاه دولتی مالزی (UKM) هم به ما پیوسته و به عنوان یکی از برگزارکنندگان ما را همراهی می‌کند. 

وی بیان کرد: افتخار داریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری به دانش‌بنیان منتسب شده است به تکنولوژی درمان‌های عاری از سلول ( وزیکول‌های خارج سلولی) می‌پردازیم که یکی از جدیدترین و در عین حال از کاربردی‌ترین موضوعات روز علوم سلول‌های بنیادی است. امیدواریم با تلاش مضاعف پژوهشگران شهر مشهد در آینده نزدیک شاهد انجام کارآزمایی‌های بالینی و سپس درمان بیماری‌ها توسط این فناوری باشیم.

بیدخوری خاطرنشان کرد: ما در این نشست افتخار داریم به عنوان دبیر علمی در خدمت پروفسور ماسیمو دامینیچی هستیم و طی برنامه همکاری نزدیکی با ما داشتند و از تجربیات و ارتباطات ایشان بهره‌مند شدیم.

در کنسرسیوم MashhadStemCells توجه ویژه‌ای به برند مشهد مقدس در حوزه علم و فناوری  شده است. در واقع ما با هدف قراردادن جغرافیای شهر مشهد یک موضوع محلی را با رویکرد بین‌المللی پیگیری می‌کنیم. یعنی به همگرایی درونی و ارتباطات گسترده بیرونی همزمان می‌پردازیم. 

وی تصریح کرد: در شرق کشور در حوزه سلول‌های بنیادی مراکزی همچون سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند و همواره در تلاش هستیم تا با یکدیگرموازی کاری نداشته باشیم و این فعالیت منجر به هم‌افزایی بیشتر شود.

وی بیان کرد: درشرایطی که برگزاری برنامه‌های بین‌المللی به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دشوارتر شده است این تلاش‌ها را نه تنها متوقف نمی‌کنیم، بلکه با جدیت بیشتر هم اینچنین رویدادهایی را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم جامعه بزرگ علمی کشور در حوزه سلو‌های بنیادی که بسیار پرافتخار است را هرچه بیشتر به جامعه علمی بین‌المللی گره بزنیم و حاصل این ارتباط، شناخته شدن بیشتر این دستاوردها و همچنین بهره‌مندی پژوهشگران و دانشجویان ایرانی از دستاوردهای بین المللی در این حوزه خواهد بود.

دبیر علمی سومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی عنوان کرد: برآورد ما پوشش مخاطب 80 درصد مجازی و 20 درصد حضوری در این سمپوزیوم است.

انتهای پیام
captcha