پرهیز از برخوردهای افراطی با بدحجاب‌ها
کد خبر: 4062998
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
در نشست صمیمانه با جمعی از بانوان خبرنگار قم مطرح شد:

پرهیز از برخوردهای افراطی با بدحجاب‌ها

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با بیان اینکه از برخوردهای افراطی در حوزه عفاف و حجاب باید پرهیز کنیم، بیان کرد: نگاه‌های ایجابی به مسائل پوشش و حجاب زنان همواره کارساز بوده است.

زینب عبداللهی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قمبه گزارش ایکنا از قم، زینب عبداللهی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم، در نشستی صمیمانه با جمعی از بانوان خبرنگار استان قم که امروز 19خرداد در سالن حضرت زینب(س) استانداری برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت، با اشاره به اهمیت حضور و جایگاه رسانه‌ها در عصر ارتباطات، بیان کرد: جامعیت در انعکاس اخبار، صحیح بودن اخبار و شفافیت، سه اصل مهم و از رسالت خبرنگاران است.
 
وی با بیان اینکه استان قم همواره جریان‌ساز و پیشتاز بسیاری از مباحث فرهنگی و اجتماعی بوده است، افزود: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان آن‌گونه شایسته آن است بدان پرداخته نشده است.
 
عبداللهی اظهار کرد: در آغاز فعالیتم در استانداری یکی از اقدامات مهم، ابلاغ بیانیه ماموریت مدون در حوزه بانوان به کلیه ارگان‌های دولتی بود که انجام شد تا از اجرای قواعد و اعمال نظرات سلیقه‌ای در ادارات پرهیز شود.
 
وی با اشاره به اینکه تصحیح کنش‌گری‌های فعالان حوزه بانوان هدف غایی و کلان این ماموریت است، تصریح کرد: شناسایی وضعیت زنان،جمع‌آوری بانک اطلاعاتی زنان استان و احصای نظام مسائل اولویت‌دار زنان استان در اولویت برنامه‌های استانداری است‌؛ متاسفانه تاکنون با وجود تلاش‌ها و زحمات فراوانی که فعالان عرصه حوزه زنان، بانک اطلاعاتی جامع از زنان استان وجود ندارد.
 
وی از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز زنان برای پیوند بین عرصه اجرا و اندیشه در سطح استان خبر داد و افزود: با مراکز مختلفی از جمله مرکز تحقیقات زن و خانواده مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران همکاری‌های لازم انجام شده است.
 
وی ضمن تشریح نگاه امور بانوان استانداری به مسئله عفاف و حجاب در استان، اظهار کرد: خوشبختانه در سیستم‌های اداری درجه یک استان مشکلاتی در حوزه عفاف و حجاب وجود ندارد اما در سیستم‌های تابعه ارگان‌های دولتی که سیستم‌های اداری درجه دوم به شمار می‌آیند، مشکلات عدیده‌ای وجود دارد.
 
عبداللهی با بیان اینکه از برخوردهای افراطی در حوزه عفاف و حجاب باید پرهیز کنیم، بیان کرد: نگاه‌های ایجابی به مسائل پوشش و حجاب زنان همواره کارساز بوده است؛ تجربه نشان داده است کارهای مقطعی در حوزه عفاف و حجاب نتیجه‌بخش نبوده است و لذا باید از مشارکت زنان در این حوزه و فعالیت‌های غیرمستقیم بهره‌مند شویم.
 
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه محله‌محوری محور اصلی فعالیت‌های امور بانوان استانداری است، بیان کرد: شورای فرهنگی محله با هدف شناسایی حاشیه‌نشینی و مناطق کم‌برخوردار تشکیل خواهد شد و در ذیل این طرح، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و موسسات خیریه و مساجد در مناطق شناسایی شده اجرا و برگزار می‌شود.
 
وی گفت: تفاهم‌نامه معاونت زنان استانداری و بنیاد برکت با هدف سهل‌الوصول کردن اعطای وام‌های مختلف از جمله مشاغل و تسهیلات دیگر به زنان منعقد شده است.
 
عبداللهی با بیان اینکه در چندسال اخیر طرح‌های وام‌های اشتغال بنیاد برکت بیش از ۹۵درصد موفقیت‌آمیز بوده است، تصریح کرد: اهلیت‌سنجی توسط بنیاد برکت تنها شرط اعطای این تسهیلات است.
 
وی گفت: مهم‌ترین مشکلات حوزه مشاغل خانگی بانوان، عرضه محصولات آنان است و لذا در این راستان راهکارهای مختلفی از جمله برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های مردمی در دستور کار قرار گرفته است.
 
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم از تشکیل صندوق ضمانت زنان در معاونت استانداری قم خبر داد و تصریح کرد: در این صندوق، ضمانت زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست برای دریافت وام‌ها و تسهیلات بانکی انجام خواهد شد.
 
عبداللهی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و اقدامات جزیره‌ای نهادهای دولتی و خصوصی و موسسات خیریه در حوزه بانوان آفت‌زاست، افزود: در راستای هم‌افزایی نهادهای متولی در حوزه بانوان و پرهیز از موازی‌کاری‌ها در این حوزه اقدامات لازم را انجام دادیم.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ناب اسلامی در راستای تعالی جمعیت و خانواده یادآور شد: باید با توجه به دستورات اسلام و منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود؛ در همین راستا با هرگونه تخلف و تخطی از احکام ابلاغیه طرح جمعیت به نهادهای دولتی برخوردهای قاطع می‌شود.

انتهای پیام
captcha