زمینه آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیرعمد در ستاد دیه خراسان‌جنوبی فراهم شد
کد خبر: 4063143
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

زمینه آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیرعمد در ستاد دیه خراسان‌جنوبی فراهم شد

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: کمک خیرین و تلاش اعضای هیئت امناء ستاد دیه استان و ستاد دیه در مرکز کشور زمینه آزادی ۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان خراسان‌جنوبی فراهم شد.

حجت الاسلام علی موحدی راد، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی، شامگاه، ۱۹خردادماه در جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان اظهار کرد: به کمک خیرین و تلاش اعضای هیئت امناء ستاد دیه استان و ستاد دیه در مرکز کشور پرونده ۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد هفت پرونده مربوط به افراد محکوم به مهریه و ۱۰ پرونده دیگر افراد محکوم به بدهی مالی بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: مبلغ کل بدهی این افراد حدود ۷۲ میلیارد ریال است که از این مقدار بیش از ۴۵ میلیارد ریال به همت همکاران در ستاد دیه استان و مددکاران اجتماعی از سوی شاکیان تخفیف داده شد.

وی ادامه داد: همچنین حدود چهار میلیارد ریال اعسار صادر شد تا محکومین بتوانند به‌صورت اقساط بدهی خود را پرداخت کنند.

موحدی راد با اشاره به اینکه ۴۵۰ میلیون ریال توسط ستاد دیه استان به‌صورت نقدی پرداخت شده است، گفت: ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در اسرع وقت توسط ستاد دیه پرداخت می‌شود تا ۱۷نفر از زندانیان استان بزودی به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

انتهای پیام
captcha