حضور در حرم امام رضا(ع) از بهترین لحظات زندگی است
کد خبر: 4063254
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

حضور در حرم امام رضا(ع) از بهترین لحظات زندگی است

خادم افتخاری حرم حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) بیان کرد: وقتی وارد حرم می‌شویم، تصور ورود به بهشت را داریم. علم به این‌که در جوار مرقد یک امام معصوم هستیم، موجب می‌شود که بی‌اختیار دست ادب بر روی سینه گذاشته و سر تعظیم در مقابل این گنبد باشکوه فرود آوریم.

علیرضا بابایی خادم افتخاری حرم حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع)

علیرضا بابایی، خادم افتخاری حرم حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) به‌مناسبت ایام ولادت امام رضا(ع) در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان با بیان این‌که از سال ۹۶ توفیق خدمت به این آستان مقدس را دارم، اظهار کرد: به‌دلیل علاقه شخصی و ارادت به امام رضا(ع)، از مدت‌ها قبل در فضای مجازی در این حوزه فعالیت می‌کردم که از طریق آستان قدس شناسایی شدم و پس از طی مراحلی به‌عنوان خادم مشغول به فعالیت شدم که قطعا توفیقی از جانب خداوند متعال است.

وی در پاسخ به‌ این سوال که احساس خود از توفیق خادمی حرم حضرت رضا(ع) چیست، اذعان کرد: این یک توفیق وصف‌ناپذیر است که زبانم را از بیان احساسات قاصر می‌کند. خادمی حرم، آرزوی کودکی من بود و این عشق را از کودکی از والدینم آموختم که حس دلباختگی و خدمت به امام رضا(ع) را با من همراه کردند و به قول آن شعر معروف «از کودکی خادم این تبار محترمم».

این دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی با بیان این‌که از نظر سازمانی، خادم رسانه‌ای و مشغول در اداره خبررسانی آستان هستم، خاطرنشان کرد: اما بنا به علاقه شخصی در صورت امکان به همکاران در سایر قسمت‌های آستان هم کمک می‌کنیم. وقتی زمان کشیک حرم فرا می‌رسد، دل پرواز می‌کند به سوی آن دیار پاک. در برهه شیوع بیماری کرونا که محدودیت‌هایی اعمال می‌شد، دلتنگی بسیار سختی گرببان‌گیر خدام می‌شد.

این خادم جوان ادامه داد: وقتی وارد حرم می‌شویم، تصور ورود به بهشت را داریم. علم به این‌که در جوار مرقد یک امام معصوم هستیم، موجب می‌شود که بی‌اختیار دست ادب بر روی سینه گذاشته و سر تعظیم در مقابل این گنبد باشکوه فرودآوریم. ناخودآگاه سلامی از عمق جان می‌آید و اذن دخول می‌خوانیم. این آداب لذت‌بخش، همواره هنگام ورود به آستان رعایت می‌شود. حضور در حرم از بهترین لحظات زندگی هر انسان است که امیدوارم همه مشتاقان، توفیق تجربه حس خدمت به آقا را پیدا کنند.

بابایی با اشاره به این‌که حوائج افراد متفاوت و بسته به نیازهای آنان است، ابراز کرد: عنوان خادمی آقا این توفیق را به ما خادمان می‌دهد که دوستان و زائران حضرت، این محبت را به ما داشته و التماس دعا در جوار حرم را داشته باشند که از این میان طلب دعای عاقبت به‌خیری، سلامتی، شغل و ازدواج جوانان بسیار پرتکرار است که ان‌شالله آقا نظر فراوان بر آن دارند. امیدوارم هر آرزومندی به آرزوی خود برسد و آرزوی همه ما ظهور حضرت مهدی(عج) است که تقاضامندیم امام رضا(ع) خود دعا کنند که مسلما دعای معصوم گیراتر از دعای ماست.

این خادم افتخاری ۲۸ ساله با بیان این‌که به عقیده من زندگی هر خادم به قبل و بعد از توفیق خدمت در حرم آقا تقسیم می‌شود، تصریح کرد: خادمان رسالت مهمی برعهده دارند که مراقبت بسیار می‌خواهد، چون اگر ناخواسته و از روی خستگی و عصبانیت، اشتباهی از خادم سر بزند و برخوردی صورت گیرد که موجب دلشکستگی یک زائر شود و خدای ناکرده حلقه وصل یک عاشق و دلباخته با نگاه کردن به عملکرد یک خادم قطع شود، باید در آخرت پاسخ‌گو بود، چون خواسته یا ناخواسته باعث لطمه‌زدن به حرمت و عظمت بارگاهی شدیم که ملجا و پناهگاه خیل عاشقان و دلباختگان است.

بابایی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان خادم افتخاری شد، خاطرنشان کرد: پس از اینکه تولیت آستان قدس به آقای رئیسی رسید، در متن انتصاب ایشان، مقام معظم رهبری فرمودند که شرایطی فراهم شود تا خیل دلباختگانی که عاشق خدمت به آقا علی‌ابن موسی‌الرضا هستند بتوانند به این آرزو و توفیق خدمت دست یابند و به همین دلیل بحث خادم افتخاری مطرح شد که هرکس با هر تخصصی که داراست بتواند یک روز در ماه، کار تخصصی خود را به نیت آقا امام رضا و به‌صورت رایگان انجام دهد.

وی افزود: به‌همین دلیل خیل عاشقان با مراجعه به دفاتر آستان قدس استان‌های خود، اعلام آمادگی کردند. در زمان آقای مروی، تولیت فعلی آستان قدس نیز این شرایط فراهم است و کانون‌های خدمت رضوی در تمام استان‌ها دایر بوده و پذیرای مشتاقان است ولی به علت تعداد بالای متقاضیان، مراحل گزینش‌ با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود و مشتاقان در ابتدا خادم‌یار، سپس خادم افتخاری و پس از طی این مراحل، تشرف و سپری کردن کشیک‌های خدمت را خواهند داشت.

این دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی با اشاره به حواشی اخیر و ساخت فیلم عنکبوت مقدس، عنوان کرد: وقتی صحنه‌هایی از این فیلم را در فضای مجازی دیدم، با خود گفتم آیا بازیگر این فیلم هیچ‌گاه در خلوت و گرفتاری‌های عظیم گذشته خود نام آقا امام رضا را صدا نکرده و متوسل نشده است؟ در سرای آخرت چگونه می‌تواند روبروی آقا بایستد و این شرمساری را پاسخگو باشد که موجب چنین اهانت و بی‌حرمتی به ساحت ایشان شده است. در ابتدا آرزوی هدایت برای وی داریم و همان‌طور که در رسانه‌ها مطرح شده، رسانه‌های یهود حامی این فیلم هستند که نابودی آنان را به‌عنوان انتقام از این بی‌حرمتی، از درگاه خداوند خواستاریم.

وی در پایان به ذکر خاطره‌ای از دوران خادمی خود پرداخت و گفت: در ۲۴ اسفند سال ۹۶ به‌صورت غیرمنتظره توفیق شد که در ورودی صحن ضریح آقا، به‌جای یکی از خدام، یک ساعتی مسئول خوش‌آمد‌گویی به زائران باشم. از این سعادت سرشار از حس و حال خوب بودم که دختر‌بچه‌ای از کنارم رد شد. بنا به عادت با خوش‌رویی نگاهش کردم و گفتم چه چشم‌های زیبایی داری. همان‌دم پدرش بغض کرد و پس از چند ثانیه شروع کرد به گریه کردن.

وی افرود: مستاصل شده و از وی سوال کردم که چه اتفاقی افتاده. پدرش گفت همین چشم‌هایی که گفتید زیباست، چند ماهی پر از خون بود. دیشب وقتی آوردمش حرم رفتیم کنار ضریح آقا و دست دخترم را کشیدم روی ضریح و گذاشتم بر چشم‌هایش. صبح که از خواب بیدار شد حتی یک قطره خون هم در چشم‌هایش نبود و الان آمدیم پابوس آقا که از امام رئوف تشکر کنیم.

انتهای پیام
captcha