ایجاد زنجیره مشکلات برای مردم درق با ارائه خدمات نامطلوب
کد خبر: 4064183
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
امام جمعه درق مطرح کرد:

ایجاد زنجیره مشکلات برای مردم درق با ارائه خدمات نامطلوب

امام جمعه درق گفت: خدمات نامطلوب جاده‌ای، مخابراتی و درمانی زنجیره بهم پیوسته مشکلات را برای مردم شهر درق ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام یحیی حسام، امام جمعه درقحجت‌الاسلام یحیی حسام، امام جمعه درق، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه  جاده نامناسب، فاصله طولانی با مرکز خدمات درمانی و عدم آنتن دهی تلفن همراه در نقاط حادثه خیز  سه عامل اصلی افزایش تلفات سوانح منطقه درق است، اظهار کرد: درق محور مواصلاتی چهار استان گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی است و روزانه میزبان تردد زیاد مسافران و زوار آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است، اما متأسفانه مشکلات زیرساختی باعث بروزمشکلات زیادی برای مردم منطقه شده است.

وی با بیان اینکه شغل بخش زیادی از جمعیت حدود هشت هزار نفری این شهر، کشاورزی، دامداری و کامیون‌داری است، افزود: بیشتر اراضی کشاورزی و دامداری منطقه در قالب ۱۷ آبادی زراعی و موتور چاه در مسیر جاده‌ای درق به میامی قرار دارد که نبود زیرساخت‌های مناسب، نگرانی‌های زیادی را بابت مخاطرات تردد جاده‌ای بوجود آورده است.

امام جمعه درق گفت: جاده مواصلاتی این شهر به میامی به دلیل اهمیت جغرافیایی منطقه و ترافیک خودروهای سنگین اعم از حمل و نقل و مسافری باید به یک فرصت مهم ارتقاء شاخصه برای منطقه تبدیل شود، اما بدلیل کم توجهی و نبود زیرساخت‌های لازم از قبیل پهنای نامناسب و نامطلوب جاده، عدم آنتن دهی موبایل در طول مسیر و همچنین نبود درمانگاه مناسب جهت بیماران سوانح جاده‌ای به بلای جان مردم تبدیل شده و متأسفانه موجب  بروز حوادث جبران ناپذیر فوتی و جرحی در تصادفات جاده‌ای در این مسیر شده است.

حجت‌الاسلام حسام تصريح کرد: متأسفانه از سال گذشته تاکنون شاهد فوت قریب به 15 نفر و جراحت ده‌ها نفر از هموطنان عزیز در حوادث جاده‌ای درق  بوده‌ایم که می‌طلبد مسئولین توجه و اهتمام جدی در خصوص رفع مشکلات جاده درق به میامی داشته باشند.

وی افزود: از بدو ورود و انتصاب به عنوان خدمتگزار مردم شریف منطقه با مطالبه‌گری مستمر در جلسات گوناگون استانی و شهرستانی و دعوت از مسئولین مختلف پیگیر دغدغه مردم بودم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر درق از جمله  موانع  رفع مشکلات را عدم  تأمین اعتبارات لازم از سوی مسئولین استانی جهت رفع مشکلات شهرهای  کوچک و دور از مرکز استان بیان کرد و ادامه داد:  نگاه جزیره‌ای و غیرمنطقی و ناهماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و عدم توجه به دغدغه به حق مردم در سال‌های گذشته از جمله موانع رفع مشکلات است که باید مورد مطالبه جدی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسام با بیان اینکه مطالبات  به حق مردم شریف شهرستان باید توسط مسئولین شنیده و اقدام عاجلی انجام شود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده پروژه زیرسازی و تعریض جاده با برآورد هزینه حدود 680 میلیارد ریال آغاز شده است که همت مسئولین استانی در جذب منابع ملی برای ادامه و اتمام پروژه را می‌طلبد.

امام جمعه درق افزود: علی‌رغم پیگیری‌ها هنوز در نصب و راه‌اندازی دکل مخابرات جهت پوشش شبکه تلفن همراه و همچنین راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی در شهر اقدامات لازم صورت نگرفته است لذا  جهت تخصیص اعتبار احداث جاده مناسب و پوشش مخابراتی و خدمات درمانی  که مستقیماً در این موضوع خاص با جان مردم سروکار دارد پیگیری مستمر و جدی خواهیم داشت.

وی در پایان ضمن تشکر از همه خدمتگزاران نظام اسلامی گفت:  درخواست ما از مسئولین دولت انقلابی، رسیدگی سریع و ویژه نسبت به تأمین اعتبارات استانی و ملی لازم جهت رفع مشکلات مردم ولایتمدار و شهید پرور  شهر درق است.

انتهای پیام
captcha