برپایی نماز جماعت در بوستان‌های بجنورد از ابتدای تابستان
کد خبر: 4065175
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

برپایی نماز جماعت در بوستان‌های بجنورد از ابتدای تابستان

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد از برپایی نماز جماعت در بوستان‌های مرکز استان خبر داد.

برپایی نماز جماعت در بوستان‌های بجنورد از ابتدای تابستانمحمدرضا موفق، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه پارک‌ها و بوستان‌های بجنورد از تابستان امسال میزبان پخش اذان و برپایی نماز جماعت می‌شود، اظهار کرد: این اقدام فرهنگی با شروع فصل تابستان و اقبال شهروندان به تردد در پارک‌ها و بوستان‌ها انجام می‌شود تا فرهنگ نماز اول وقت بیش از پیش در جامعه رواج داده شود.

وی ادامه داد: احیای نمازخانه‌های موجود در بوستان‌ها با شست و شوی فرش، موکت و نوسازی آن‌ها، خرید چادر نماز، کتب ادعیه، مهر و تسبیح در پارک‌های باباامان، بش قارداش، شهربازی و پارک آفرینش انجام شده و طی نشستی که با سازمان تبلیغات اسلامی داشتیم، تمهیدات لازم برای اعزام روحانی و برپایی نمازجماعت در بوستان‌ها در نظر گرفته شده است.

موفق گفت: برپایی نماز جماعت و اعزام روحانی به بوستان‌ها، یکی از اقدامات این سازمان در فضاسازی معنوی بوستان‌ها و اجتماعات شهروندی است که به سنت سنوات گذشته انجام می‌شود و وقفه ناشی از شیوع بیماری کرونا، اگرچه موجب محدودیت اجتماعات فرهنگی شده بود، اما به فراخور آن اقدامات مکمل مذهبی با برگزاری مسابقات، کلاس‌های آموزش قرائت، تفسیر قرآن و... به قوت در مجموعه این سازمان برای شهروندان اجرایی می‌شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد افزود: در تلاشیم تا با فضاسازی معنوی در بوستان‌ها، زمینه جذب جوانان به اجتماعات معنوی را فراهم آوریم و به موازات این اقدامات نیز شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری را در بستر جامعه تقویت کنیم.

 

انتهای پیام
captcha