آیین نامگذاری نوزاد در گالیگش برگزار شد
کد خبر: 4065457
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

آیین نامگذاری نوزاد در گالیگش برگزار شد

آیین نامگذاری نوزاد با حضور امام‌جمعه گالیکش و مردم امروز، 30 خرداد در دفتر امام جمعه گالیکش برگزار شد.

حجت الاسلام دلبری امام جمعه کالیکشبه گزارش ایکنا از گلستان، آیین نامگذاری نوزاد با حضور امام‌جمعه گالیکش و مردم امروز، 30 خرداد در دفتر امام‌جمعه گالیکش برگزار شد.

امام‌جمعه گالیکش در این مراسم گفت: یکی از مسائلی که براساس آیات و روایات قرآنی بسیار مورد تأکید است انتخاب نام نیکو برای فرزندان خویش است.

حجت‌الاسلام دلبری با بیان‌اینکه بهترین نام‌هایی که می‌توان برای کودکان انتخاب کرد نام‌های انبیا الهی است زیرا که آنان در نزد خداوند از ارج و منزلت بسیار بالایی برخوردار هستند، افزود: در دین اسلام و فرهنگ اسلامی برای نام‌گذاری کودکان فرهنگ خاصی وجود دارد و در هنگام نام‌گذاری برای کودکان کلاماتی را استفاده می‌کنند که نماد توحید باشد.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: مسلمانان به‌خصوص ایرانیان باید تعصبات اسلامی و ایرانی داشته باشند و نام‌‌هایی را که برای خیابان‌ها و شرکت‌های خود انتخاب می‌کند نشان از فرهنگ دینی آنان داشته باشد و از گذاشتن نام‌هایی که نماد فرهنگ‌های غربی است پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: از همین رو معتقدیم که انتخاب نام‌ها متأثر و تحت تأثیر دگرگونی‌های اجتماعی در مقاطع مختلف از حیات مردم هر کشور و منطقه است.

همچنین در این مراسم امام‌جمعه گالیکش اذان و اقامه را بر گوش نوزادان زمزمه کرد و برای 40 نوزاد نام‌های نیکو برگرفته از نام ائمه اطهار انتخاب شد.

انتهای پیام
captcha