گرد و خاک مهدهای کودک زنجان را تعطیل کرد
کد خبر: 4065859
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

گرد و خاک مهدهای کودک زنجان را تعطیل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، از اتخاذ تصمیمات مختلف برای روزهای آلوده زنجان خبر داد و گفت: به‌ خاطر افزایش غلظت گرد و خاک در استان، همه مهدهای کودک امروز تعطیل است.

گرد و خاک

صفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و افزایش شاخص کیفیت هوا، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مصوبات برای روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طبق این مصوبات ماسک استاندارد توسط شهرداری‌های تابعه باید بین نیروهای خدماتی و پاکبان‌ها توزیع شود، تصریح کرد: تعطيلی مهدهای کودک و مراکز آموزشی غیردولتی و نیز موافقت مديران با مرخصی اوليای كودكانی كه‌ به‌ مهدكودك‌ می‌روند، از دیگر تمهیدات اندیشیده شده برای آلودکی هوا در زنجان است.

این مسئول با بیان اینکه موافقت با درخواست مرخصی برای همه افراد دچار مشكل تنفسی و قلبی به تشخيص واحد مربوط و نیز هماهنگی برای تعطيلی موقت واحدهای صنعتی، كارخانه‌ها و مراكز مؤثر در تشديد آلودگی هوا از دیگر مصوبات این جلسه است، خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ها، همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

کرامتی با بیان اینکه اقدامات عمرانی و راه‌سازی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود باید کنترل و‌ کاهش پیدا کند، ادامه داد: همه فعالیت‌های ورزشی در فضای باز نیز ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با یادآوری اینکه صدا و سیمای مرکز استان، نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و نیز حفاظت محیط‌زیست استان اعلام کند، تصریح کرد: اورژانس و فوریت‌های پزشکی و جمعیت هلال‌احمر نیز به صورت آماده‌باش در سطح شهر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha