افشای ماهیت ابلیسی آمریکا در تاریخ ماندگار است
کد خبر: 4067095
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۹

افشای ماهیت ابلیسی آمریکا در تاریخ ماندگار است

یک پژوهشگر و استاد دانشگاه با بیان اینکه هیچگاه نظام سلطه تا این اندازه منفعل نبوده است، گفت: افشای حقوق بشر آمریکایی را نباید به یک هفته محدود کرد بلکه همه‌ روزها باید روز افشای ماهیت ابلیسی آمریکا باشد زیرا آمریکا چیزی به نام حقوق بشر نمی‌شناسد.

حشمت‌الله قنبری از اساتید حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از کرمان، ویژه برنامه یاد یاران به مناسبت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی،  با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران استان شامگاه ۶ تیرماه در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

حشمت‌الله قنبری، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: شهید بهشتی شخصیت والایی بود که ابعاد وجودی او مورد کاوشگری دقیق قرار نگرفت و همواره مانند یک اقیانوس برای این کشور خیر و برکت داشته است.

وی با اشاره به آغاز هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، بیان کرد: آنچه که از ساحت انقلاب دریافت می‌شود و آنچه که بر اساس تاریخ می‌دانیم از زمان آفرینش آدم تاکنون پیوسته دو جریان حق و باطل و نور و ظلمت در برابر هم قرار گرفتند و در گذر روزگاران فارغ از دین و جریان اجتماعی پیوسته این دو جریان در تقابل و نزاع بودند.

قنبری ادامه داد: تبلیغات غرب ممکن است این تفکر را در بین جوانان ما ترویج دهند که دعوا بر سر جغرافیایی به نام ایران و ایالات متحده آمریکا است اما هم انقلاب اسلامی و هم رهبران انقلاب به‌عنوان یک نهضت احیاگر دینی و هویت گرفته از اسلام ناب هیچ وقت به دنبال تعریف نژادی و قومیتی نبودند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: انقلاب یعنی چهره حماسی دین و مجموعه حرکت مدونی که به انسانیت در چهارچوب اراده پرودگار عمل کرده و انسان را به‌عنوان موجود برگزیده خدا مورد توجه قرار می‌دهد و در این تعریف هیچ خط و حد و مرزی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بر هیچ انسانی حتی اگر پیرو مکاتب مختلف باشند با قدرت قهر و غلبه نمی‌تازد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک فرایند است نه یک پروژه، گفت: انقلاب به وجود نیامد که یک قلمرو جغرافیایی را رهبری کند، یکی از برکات انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی بود.

این پژوهشگر سه مطالبه مردم از انقلاب را استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بیان کرد که هر سه مطالبه محقق شده است و افزود: این استقلال حساسیت نظام سلطه را برانگیخت و زمانی که آن‌ها دیدند که در سایه مرجعیت دینی، ملت معتقد به ارزش‌های انسانی قدرت مدیریت و رهبری پیدا می‌کند نتوانستند تحمل کنند.

وی ادامه داد: نظام سلطه نتوانست بپذیرد که سنت خدا بر احیای ارزش‌های الهی و ابقا ارزش‌های انسانی تحقق یافته است بنابراین هرآنچه در اختیار داشتند برای تحقیر ملت به‌کار گرفتند ملتی که زمانی که هویتشان را با انقلاب گره زد موجودیت فرا دنیایی پیدا کرد.

قنبری با بیان اینکه جریان ابلیس(استکبار و نظام سلطه) تحمل نداشت که روی کره خاکی بشر با عزت گسترش یابد، افزود: فقط در ساحت دین است که یک روستا‌زاده کرمانی می‌تواند به یک نام بزرگ و یک کلید واژه تبدیل شود. حاج قاسم امروز خود یک هویت و پرچم است روزی پرچمدار یک حرکت بود و امروز پرچم آن حرکت است و این برای نظام سلطه قابل تحمل نیست.

وی با بیان اینکه عمل استکبار جهانی برخلاف اندیشه دینی است زیرا در اندیشه دینی قتل و تهاجم و خدشه‌دار شدن امنیت رخ نمی‌دهد، تصریح کرد: مبارزه آمریکا با انقلاب اسلامی ایران برای تحت سیطره درآوردن یک جغرافیا نیست بلکه برای این است که می‌دانند ملت انقلابی در ایران و کسانی که چشم و چراغ آینده بشریت هستند پرچم دین را بالا بردند و آن‌ها می‌خواهند با هر روشی این پرچم را پایین آورند.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه امروز همان واقعه صفین متوجه حال ما است و ما باید با علی زندگی کنیم، ادامه داد: حیات نظام سلطه وابسته به جنایتگری است و اگر این کار را نکنند حیات آن‌ها به خطر میفتد. آن‌ها قادرند فاجعه را با حد اعلا به نتیجه برسانند و این استراتژی نظام برخواسته از تفکر ابلیسی است و برایشان فرق ندارد حسین‌‌بن علی(ع) باشد یا رئیس دیوان قضایی باشد و یا سردار سلیمانی.

قنبری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، گفت: امروز نظام سلطه در موضع اقتدار نیست، آن‌ها اگر مقتدر بودند اصلاً به سمت سردار سلیمانی نمی‌رفتند و او را تبدیل به شهید سلیمانی نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه امروز هیچ نقطه امنی برای آمریکا وجود ندارند، افزود: گروهی معتقدند ما نباید با آمریکا بجنگیم، در جنگ صفین همکاری با شیطان سبب شد مردم از علی به دور بمانند و هیچ امتیازی نگرفتند امروز نیز علت اصلی خصم نظام سلطه علیه ایران انقلابی بودن مردم است و تا زمانی که انقلابی هستیم این دعوا وجود دارد زیرا اسلام دنبال هدایت و آمریکا به دنبال جنایت آفرینی است.

این استاد دانشگاه گفت: امروز انقلاب از همیشه با صلابت‌تر است و وقتی که صفحات تاریخی را ورق می‌زنیم می‌بینیم هیچگاه نظام سلطه تا این اندازه منفعل نبود و امروز خداوند دست قاسم سلیمانی را به ودیعه گذاشت تا قدرت آمریکا به زودی در هم کوبیده شود بنابراین افشای حقوق بشر آمریکایی را نباید به یک هفته محدود کرد بلکه همه‌ روزها باید روز افشای ماهیت ابلیسی آمریکا باشد زیرا آمریکا چیزی به نام حقوق بشر نمی‌شناسد.

انتهای پیام
captcha