فعالیت 284 پایگاه در طرح جبران و تثبیت یادگیری در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4068288
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

فعالیت 284 پایگاه در طرح جبران و تثبیت یادگیری در خراسان‌جنوبی

مدیر‌کل آموزش و پرورش خراسا‌ن‌جنوبی گفت: 284 پایگاه در طرح جبران و تثبیت یادگیری فعالیت می‌کنند.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیر‌کل آموزش و پرورش خراسا‌ن‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیر‌کل آموزش و پرورش خراسا‌ن‌جنوبی، امروز، 12 تیرماه در آیین افتتاحیه طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی استان، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در نظر دارد برای اولین بار در کشور با اختصاص سرانه ویژه به ازای هر دانش‌آموز و با مشارکت خیرین و گروه‌های جهادی با اجرای طرح «مدرسه تابستانی» اُفت تحصیلی دانش‌آموزان را در ایام کرونا، جبران کرده و تابستانی طلایی، برای دانش‌آموزان ابتدایی، رقم بزند.

وی با اشاره به افتتاح دومین طرح جبران و تثبیت یادگیری در خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز، تصریح کرد: قریب یک هزار معلم زن و مرد استان در این امر مشارکت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مرحله اول طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی از 16 بهمن سال گذشته آغاز و تا خردادماه سال جاری تداوم داشته است، اظهار کرد: مرحله دوم این طرح، از امروز آغاز می‌شود و تا دوازدهم شهریورماه سال جاری ادامه می‌یابد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت 284 پایگاه در طرح فوق، یادآور شد: در مرحله دوم اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری، 15 هزار و 344 دانش‌آموز دختر و پسر اول تا ششم ابتدایی استان که در نوبت دوم عملکرد، نیاز به تلاش بیشتر و قابل قبول کسب کرده‌اند، در این طرح ثبت‌نام می‌شوند که از این تعداد 8744 نفر پسر و 6600 نفر نیز دختر باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از تولید بسته آموزشی «آسان بخوانیم و روان بنویسیم» به‌منظور تقویت مهارت خواندن و نوشتن در استان خبر داد و اظهار کرد: این بسته آموزش به تعداد دانش‌آموزان طرح تکثیر و به شهرستان‌ها و مناطق استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر و پسر ابتدایی مناطق روستایی و عشایری، در پایگاه‌های روستا مرکز آموزش می‌بینند، بیان کرد: روستاهایی که دسترسی به پایگاه‌های روستا مرکزی را نداشته باشند، آموزش آن‌ها توسط راهبران آموزشی و تربیتی پیگیری می‌شود.

موسوی‌نژاد‌ دانش‌آموزان دختر و پسر ابتدایی دوره اول ابتدایی، دروس فارسی و ریاضی را به مدت دو روز و هر درس را حداقل دو جلسه در هفته و دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی نیز دروس فارسی، ریاضی و علوم را طی سه روز و هر درس را حداقل دو جلسه در هفته آموزش می‌بینند.

انتهای پیام
captcha