اجرای بیش از ۳ هزار طرح اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4070216
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

اجرای بیش از ۳ هزار طرح اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: بنیاد برکت امسال در روستاهای استان بیش از سه هزار و ۱۰۰طرح اشتغالزایی اجرا می‌کند.

 بنیاد برکت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان، شایان نادری، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در زمینه‌های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است.بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای این میزان طرح‌های اشتغالزایی تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزا را در سال گذشته در روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه‌وبویراحمد اجرا کرد.برای اجرای این تعداد طرح اشتغالزایی بیش از یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۹۰ میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان در حوزه آموزش هزینه خواهد کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: ۳۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۵ دانش‌آموز در این استان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام جمع‌آوری و در این مناطق مدرسه ۲ کلاسه ساخته خواهد شد.به همت ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) در ۲ سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال خدمات‌رسانی در حوزه‌های معیشتی، بهداشتی، آموزشی و گرمایشی به مردم استان شده است.

نادری بیان کرد: این خدمات در رزمایش‌های احسان و همدلی، مشق احسان، احسان سلامت و رزمایش‌های حوزه گرمایشی به همت ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) به مردم استان ارائه شده است.این تعداد طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در زمینه‌های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد.

وی ابراز کرد: ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی و راه‌اندازی صندوق پشتیبانی خرید نهاده‌های کشاورزی و سایر ابزارهای موردنیاز بهره‌برداران از دیگر برنامه‌های این ستاد اجرایی برای حمایت از اشتغال در این روستاهاست.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کهگیلویه‌وبویراحمد یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۶ هزار میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این استان برای آبرسانی به روستاها، ساخت خانه بهداشت، مکان های ورزشی، فرهنگی، واحدهای مسکونی روستایی و راه روستایی هزینه کرد.

انتهای پیام
captcha