احیا و ترویج فرهنگ زکات گام موثر در جهت محرومیت‌زدایی
کد خبر: 4070851
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
مدیر کل اجرایی دبیر خانه زکات کشور بیان کرد:

احیا و ترویج فرهنگ زکات گام موثر در جهت محرومیت‌زدایی

مدیر کل اجرایی دبیر خانه زکات کشور ترویج فرهنگ زکات را گام بلندی برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان دانست و بیان کرد: یکی از راه‌های ترویج بیشتر زکات، معرفی بهتر آن است که برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کرد.

حجت الاسلام مهری مدیر کل اجرایی دبیرخانه زکات کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمد طه مهری، مدیر کل اجرایی دبیر خانه زکات کشور در همایش ملی زکات که امروز، ۲۳ تیرماه در دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد، گفت: زکات از موضوعاتی است که در قرآن کریم بر آن تاکید شده که مومنین اگر قدرت و توان پیدا کنند بعد از اقامه صلاه و نشر فرهنگ نماز به نشر فرهنگ زکات در جامعه بپردازند.

مدیر کل اجرایی دبیرخانه زکات کشور با بیان‌اینکه زکات جهت جلوگیری از ریشه کردن فقر در جامعه اسلامی است، افزود: همه باید در جهت احیای این فریضه که امروز به عنوان واجب فراموش شده در جامعه مطرح است همکاری کنند.

حجت‌الاسلام مهری ترویج فرهنگ زکات را گام بلندی برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان دانست و افزود: یکی از راه‌های ترویج بیشتر زکات، معرفی بهتر آن است که برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کرد.

مدیر کل اجرایی دبیرخانه زکات کشور گلستان را پیشرو در پرداخت زکات دانست و افزود: در این استان سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۵ میلیارد تومان زکات پرداخت شد که از این میزان ۸۳ درصد صرف امور محرومین مانند تهیه جهیزیه، احداث و تعمیر مسکن و درمان هزینه شده است و ۱۷ درصد باقی مانده نیز برای اجرای طرح‌های عام المنفعه مصرف شد.

حجت‌الاسلام مهری با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال نیز مردم نیکوکار کشورمان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با برگزاری جشنواره‌های سراسری و دیگر اقدامات فرهنگی، این واجب الهی احیاء و ترویج شود.

انتهای پیام
captcha