نماز‌جمعه سنگری جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم
کد خبر: 4071790
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

نماز‌جمعه سنگری جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم

امام‌جمعه طارم گفت: نماز‌جمعه سنگری جهادی برای حل مشکلات جامعه و خدمت‌رسانی به مردم است.

نماز‌جمعه

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام‌جمعه طارم، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به حدیث امیرالمومنین(ع) پیرامون رفع مشکلات برادر مومن گفت: از حضرت علی(ع) نقل شده است: کسی که حاجت برادر دینی خود را برآورده سازد، مانند کسی است که همه عمر خدا را عبادت کرده است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه عبادت خدمت به مردم است، افزود: ملاک ریاست و مسئولیت برای همه مدیران به ویژه ائمه‌جمعه به عنوان مسئولان فرهنگی کشور، خدمت به مردم است. ائمه‌جمعه باید در بیان مسائل و مشکلات مردم حساس باشند و شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که مردم، ائمه‌جمعه را در کنار خود احساس کنند و آن‌ها را بهترین پناهگاه برای بیان مشکلات و مطالبات خود بدانند.

امام‌جمعه طارم عنوان کرد: نماز‌جمعه مختص به حزب، جناح و یا گروه خاصی نیست بلکه تریبون نماز‌جمعه متعلق به مردم، نظام، انقلاب و ولایت است.

وی افزود: مردم دفتر امام‌جمعه را به عنوان بیت امامت می‌دانند؛ در حقیقت مردم، امام‌جمعه‌ای را می‌خواهند که نماینده آن‌ها و انعکاس‌دهنده مشکلات و مطالبات‌شان باشد نه امام جمعه‌ای که نماینده مسئولان در نماز‌جمعه باشد و با اشاره‌ای کوتاه به مسائل روز، به بیان احکام بپردازد. مردم امام‌جمعه‌ای همراه و همدل می‌خواهند که بتواند صدای رسای مردم در تریبون نماز‌جمعه باشد و مسئولان امر را وادار به پاسخگویی و پیگیری کند.

حجت‌الاسلام منصوری تصریح کرد: زمانی که دفاتر ائمه‌جمعه مرجع حاجات و رجوع مردمی باشد، نشان دهنده این است که امام‌جمعه کار خود را به درستی انجام داده است. امام‌جمعه فقط مختص به روز جمعه و ایراد خطبه‌ها و برگزاری نماز‌جمعه نیست بلکه باید شبانه‌روزی در خدمت و همراه مردم باشد.

امام جمعه طارم ادامه داد: نماز‌جمعه سنگری جهادی برای حل مشکلات جامعه و خدمت‌رسانی به مردم است. اگر امام‌جمعه‌ای می‌خواهد نماز‌جمعه پرشور باشد بایستی در بحث خدمات‌رسانی و بیان مشکلات مردم در نماز‌جمعه حساس باشد.

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به اینکه امام‌جمعه صدای گویای مردم، رابط آنها و مسئولان است، گفت: حضور ائمه‌جمعه در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، عمرانی شهر، روستا، دهستان و ... منطقه خود و بیان مشکلات و مطالبات مردمی در خطبه‌ها، نوعی خدمت‌گزاری محسوب می‌شود. اگر ائمه‌جمعه بتوانند مشکلات مردم را در نمازجمعه به گونه‌ای بیان کنند که مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری در جهت رفع مشکلات اقدام کنند؛ بهترین خدمت به مردم است.

امام‌جمعه طارم تصریح کرد: ائمه‌جمعه وابسته به نظام، انقلاب و مردم و زیرنظر پرچم ولایت هستند و باید کاری کنند که شعار به عمل تبدیل شود و مردم ائمه‌جمعه را همیشه در کنار و دوشادوش خود برای حل مسائل و مشکلات احساس کنند. در صورتی که مشکلات و مطالبات به حق مردم در تریبون مقدس نماز‌جمعه به عنوان سنگر خدمت به مردم، بیان شود موجب امیدواری و دل‌گرمی می‌شود. همچنین مردم نسبت به نظام و انقلاب خوش‌بین می‌شوند و حضور در نماز‌جمعه را واجب می‌دانند.

انتهای پیام
captcha