درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان ابهری در چهلمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت
کد خبر: 4073262
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان ابهری در چهلمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش‌و‌پرورش ابهر گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان ابهر در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، در مرحله استانی پنجاه عنوان برتر و هفت راه یافته کشوری را به خود اختصاص دادند.

مسابقات قرآن، نماز و عترت

حمید کاوندی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه یکی از آیتم‌های مهم حوزه قرآن، مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز است که در چهار مرحله از آموزشگاهی تا مرحله کشوری ادامه دارد، عنوان کرد: این رقابت در مرحله آموزشگاهی با حضور ۶۴۶۵ دانش‌آموز و فرهنگی آغاز شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲۰۰ نفر در مرحله منطقه‌ای به رقابت پرداختند، اظهار کرد: طی این رقابت‌ها در نهایت از این تعداد ، ۱۰۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

کاوندی یادآور شد: در مرحله استانی نیز از بین این ۱۰۰ نفر ۵۰ نفر از دانش‌آموزان در بین مناطق چهارده‌گانه حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات از بین فرهنگیان و دانش‌آموزان ابهر ۹ نفر دو همکار فرهنگی و ۷ دانش‌آموز به مرحله کشوری مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز راه پیدا کردند که بخش آوایی این مسابقات در شهر تبریز و بخش پژوهشی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ابهر با تاکید بر ضرورت مانوس شدن بیشتر دانش‌آموزان با قرآن، خاطرنشان کرد: انس دانش‌آموزان با قرآن سبب خواهد شد تا تاثیرات تربیتی آموزه‌های دینی و قرآنی در دانش‌آموزان بروز کند و در پیشبرد اهداف آموزشی نیز تاثیر به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha