معاون جدید آموزش و پژوهش بنیاد سعدی معارفه شد
کد خبر: 4074740
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

معاون جدید آموزش و پژوهش بنیاد سعدی معارفه شد

با انتصاب رضا مراد صحرایی در پست سرپرستی دانشگاه فرهنگیان، طی مراسمی از فعالیت‌های هشت‌ساله وی تقدیر و امیر زندمقدم، به‌عنوان معاون جدید آموزش و پژوهش بنیاد سعدی معرفی شد.

مراسم تکریم از معاون سابق و معارفه معاون جدید آموزش و پژوهش بنیاد سعدی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در این مراسم که با حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی و معاونان بنیاد برگزار شد، حداد عادل ضمن تسلیت گفتن به مناسبت ایام محرم عنوان کرد: رضا مراد صحرایی به‌عنوان معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، مدتی است که مسئولیت سرپرستی دانشگاه فرهنگیان را به عهده گرفته است و در این مدت به دنبال انتخاب جایگزین وی بودیم.

 وی  ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاهی است که بهترین نیروهای متخصص در این حوزه را در اختیار دارد، به همین دلیل هم معاون سابق آموزش و پژوهش را از بین استادان این دانشگاه انتخاب کردیم و هم زندمقدم، معاون جدید آموزش و پژوهش را از جمع استادان مجربی که تجربه علمی و عملی در حوزه زبان‌شناسی کاربردی و آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دارند، برگزیدیم.

رئیس بنیاد سعدی با تبیین کوشش‌های بنیاد افزود: نزدیک به چهل کتاب درسی که برای آموزش زبان فارسی به خارجیان تألیف شده است، در کارنامه خود ثبت کرده‌ایم، که این دستاورد کمی نیست. این موضوع برای نظام جمهوری اسلامی ایران، افتخار و این دستاورد مدیون ایمان، عشق و تلاش دکتر صحرایی است.

وی در ادامه مختصری به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و از نقش خطیر رئیس دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروهای کارآمد سخن گفت.

سیدباقر سخایی، مشاور رئیس بنیاد سعدی هم صحرایی را فردی جدی، سریع، پرکار، مسئولیت‌پذیر و خوش‌فکر، پرکاری و صریح خواند و گفت: در خارج از کشور حدود هشت میلیون نفر ایرانی داریم. حدود دو میلیون نفر از آن‌ها واجد آموزش هستند و نیاز به آموزش زبان فارسی دارند که متأسفانه به این مهم دسترسی کاملی ندارند و ابراز امیدواری کرد دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش‌وپرورش به این موضوع توجه کنند.

رضا مراد صحرایی هم ضمن تشکر از حداد‌عادل و کار جمعی در بنیاد گفت: بزرگ‌ترین دست‌آورد من در طی این هشت سال فعالیت در بنیاد سعدی، جذب نیروی کارآمد برای بنیاد بوده است. تمام تلاش من هدایت افراد به سمت استعداد آن‌ها بود. در دنیا اصول بیرونی آموزش زبان به اصول آموزش درونی آن ارجح است. یعنی هر کتابی متناسب با نیاز و ضوابط یک کشور تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش مثلثی با سه رأس داریم که رأس بالایی محتوا و رأس بعدی زیرساخت و رأس سوم، زبان‌آموز است ولی زیرساخت اصلی، معلم و فضای آموزشی است.

در ادامه، شهروز فلاحت‌پیشه، معاون بین‌الملل بنیاد سعدی ضمن آرزوی موفقیت برای صحرایی در دانشگاه فرهنگیان، گفت: در دوره‌ای که با وی همکار بودیم تمامی تلاش او در پیشبرد کار آموزش زبان فارسی در خارج از کشور مصروف می‌شد.

امیر زندمقدم، معاون جدید آموزش و پژوهش بنیاد سعدی هم  ضمن تشکر از حسن اعتمادی که ریاست بنیاد سعدی برای پذیرفتن وی در جمع خانواده بنیاد سعدی داشته، درباره رویکرد خود در معاونت آموزش و پژوهش گفت: عبارتی که در رویکرد علمی مطرح می‌شود این است که بدون پژوهش هرگز تصمیم نگیریم به عقیده من، ما می‌توانیم این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهیم و هم آموزش، هم پژوهش را در یک مدل مفهومی تعریف کنیم و کارها را جلو ببریم. پژوهش، پشتوانه آموزش است و آموزش هم در خدمت توسعه، تولید دانش، کارآفرینی و ترویج زبان و هویت ملی است.

زندمقدم درباره سیاست‌های اتخاذشده در مدیریت بنیاد سعدی گفت: به‌صورت کلی با سه سیاست خواهیم رفت: اول، کارهایی که به‌صورت امور جاری انجام می‌دادیم؛ دوم، به سمت بهبود و ارتقا فعالیت فرآیندها و فعالیت‌هایی که انجام می‌دادیم، قدم برمی‌داریم؛ سوم، به سمت فعالیت‌های جدید خواهیم رفت و کارهای جدید تعریف خواهیم کرد. از همه همکاران محترم تقاضا دارم ما را در این امر مهم یاری رسانند.

انتهای پیام
captcha