عزادار امام حسین(ع) در صف اول امر به معروف و نهی از منکر باشد
کد خبر: 4076584
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

عزادار امام حسین(ع) در صف اول امر به معروف و نهی از منکر باشد

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، گفت: عزادار امام حسین(ع) باید در صف اول امر به معروف و نهی از منکر باشد.

عزادار امام حسین(ع)
حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب امام‌جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان،  با اشاره به عوامل ماندگاری نهضت مام حسین(ع)، اظهار کرد: اراده الهی، اخلاص و خدامحوری، جامعیت حادثه کربلا یعنی درس‌آموز بودن آن در هر زمان و شخصیت بی‌نظیر شهدای کربلا از عوامل ماندگاری قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.
وی با بیان اینکه پرچم سرخ حسینی و پرچم سبز مهدوی نماد مقاومت، انتظار و امید مردم ایران اسلامی است، افزود: این دو نماد ملت ایران، دشمنان را مأیوس کرده است. محبت به مام حسین(ع) در قلوب محبان و عاشقان رسوخ کرده و این عشق و حرارت خاموش شدنی نیست.
وی یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و متذکر شد: امام‌حسین(ع) معروف را دوست و از منکر نفرت داشت و عزادار مام حسین(ع) باید در صف اول امر به معروف و نهی از منکر باشد.
وی با بیان اینکه کربلا مدرسه درس است و باید از کربلا درس گرفت تا عزاداری‌ها با معرفت باشد، افزود: عزاداری همراه با فطرت انسان و هماهنگ با آفرینش است و خداوند اولین روضه‌خوان امام حسین(ع) بود پس عزاداری‌ها باید هماهنگ با فلسفه قیام امام حسین(ع) و همراه با معرفت باشد.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه امید و امیدواری از درس‌های کربلاست، گفت: قیام امام حسین(ع) در شرایطی انجام شد که مردم امیدی به احیای ارزش‌های دینی نداشتند اما امام با قیام خود امید را در جامعه احیا کرد.
این مسئول با بیان اینکه پیام نهضت عاشورا برای جامعه امروز ما این است که سازش و تسلیم در برابر ظالمان و مستکبران در قاموس اسلام پذیرفتنی نیست، افزود: ایستادگی در برابر دشمنان هزینه دارد و امام با بذل جان هزینه ایستادگی را پرداخت کرد.
انتهای پیام
captcha