ادای ۱۵۰۱ رأس قربانی ذبحی در حسینیه اعظم زنجان
کد خبر: 4078439
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

ادای ۱۵۰۱ رأس قربانی ذبحی در حسینیه اعظم زنجان

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از ادای ۱۵۰۱ رأس قربانی ذبحی در محرم امسال خبر داد.

علیرضا فیروزفر

علیرضا فیروزفر، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با یادآوری اینکه در محرم امسال ۲۳۳۱ رأس دام زنده تحویل حسینیه اعظم زنجان شده است، گفت: از این تعداد نیز تا به امروز ۱۴۷۳ رأس دام در قالب فروش احشام به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان به حساب نذورات حسینیه اعظم زنجان واریز شده و ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان نیز از محل پرداخت نقدی نذر قربانی به این حساب واریز شده است.

وی با یادآوری اینکه جمع کل نذورات جمع‌آوری شده در محرم امسال برای حسینیه اعظم زنجان ۸.۵ میلیارد تومان بوده است، افزود: مبلغ کل نذورات نقدی جمع‌آوری شده در جایگاه نذورات ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعلام و با اشاره به اینکه وجه حاصل از فروش آلایش قربانی‌ها نیز ۲۸۰ میلیون تومان بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این میزان نذورات نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است، تصریح کرد: علاوه بر این، صندوق حسینیه اعظم زنجان از محرم پارسال تا محرم امسال ۱۳۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۹.۵ میلیارد تومان اعطا کرده است.

فیروزفر در خصوص خدمات دارالشفای حسینیه اعظم زنجان نیز بیان کرد: طی این مدت دارالشفای حسینیه اعظم زنجان در قالب ۵۰۰۰ مورد ویزیت عمومی، ۶۰۰۰ مورد خدمات دندان‌پزشکی، ۲۰۰۰ مورد تزریقات و ۱۰۰۰ مورد خدمات مامایی خدمات رایگان ارائه کرده است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با یادآوری اینکه قربانی ذبح شده به صورت کاملاً بهداشتی پوست‌کنی شده و به کارخانه بسته‌بندی گوشت منتقل و در بسته‌های نیم کیلویی بسته‌بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: تا به امروز بیش از ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی تهیه شده و هر بسته حدود ۴۵۰۰ تومان برای حسینیه اعظم زنجان هزینه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه گستردگی امور حسینیه اعظم زنجان می‌طلبد که کارها به صورت تیمی و تقسیم کار پیش برود، اظهار کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در سال‌جاری، واگذاری دارالشفای حسینیه اعظم زنجان به بخش خصوصی بود که مقرر شد در نوع خدماتی که به مردم می‌دهد، تحولات خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha