بازگشت ساعت کار عادی به ادارات خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4080566
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

بازگشت ساعت کار عادی به ادارات خراسان‌جنوبی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بر طبق مصوبه هیئت وزیران از سوم شهریورماه ساعت کاری ادارات استان به روال عادی باز می‌گردد.

ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی، امروز، دوم شهريورماه در شورای اداری اظهار کرد: هفته دولت فرصتی برای بیان عملکرد مسئولان به مردم است تا مردم ما اطمینان و امیدوار باشند که مسئولان دلسوزانه در پی حل مشکلات آنان هستند.

وی با اشاره به اینکه روز هفته اول دولت مصادف است با روز پزشک و تبریک این روز به همه پزشکان و تقدیر از زحمات و خدمات آنان، اضافه کرد: روز چهارم هفته دولت به‌عنوان روز کارمند نامگذاری شده است که کارمندان نمونه استان شناسایی و از آنها تقدیر خواهد شد.

ناصری اربعین حسینی را یک فرصت و سرمایه عظیم برای مسمانان جهان دانست و بیان کرد: در این همایش باشکوه حضور تمام مسلمانان را از سراسر جهان داریم و به فرمایش مقام معظم رهبری بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسا‌ن‌جنوبی افزود: در این خصوص کارمندان متقاضی مرخصی برای حضور در اربعین حسینی خواهند بود که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص مساعدت لازم داشته باشند تا کارمندان دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان سفیران انقلاب اسلامی و کشور بتواند در این راهپیمایی حضور یابند.

ناصری از همراهی دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی در زمینه صرفه‌جویی برق قدردانی کرد و گفت: این همراهی‌ها باعث شد که در سال جاری در پیک گرما علی‌رغم گرما شدید قطعی برق در استان نداشتیم.

وی بیان کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران از هفته آینده سوم شهریورماه ساعت کاری ادارات استان به روال عادی یعنی شنبه تا چهارشنبه ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و پنجشنبه‌ها ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ باز می‌گردد.

ناصری تصریح کرد: نامه‌ای از وزرات کشور برای ما ارسال شده که رئیس‌جمهور در کارگروه ملی زیارت، تأکیداتی در خصوص ارائه تسهیلات و خدمات به زائران امام رضا(ع) با توجه به ایام ۲۸ صفر داشتند که این موضوع مدنظر دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

از تأمین تا صرفه‌جویی در مصرف برق 

مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی نیز گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت برق در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان هزینه شد که خراسان‌جنوبی در جذب این اعتبار در سطح کشور پیشتاز بوده است.

وی بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم یک ناترازی تولید و مصرفی را در خراسان‌جنوبی و کشور داشتیم و مصرف از تولید پیشی گرفته بود، اما در یک سال گذشته ۱۲ هزار مشترک جدید به جمع مشترکین شرکت برق استان اضافه شدند که باز هم مصرف ما بیشتر شد.

دادگر با بیان اینکه تفاهم‌نامه پست ۴۰۰ کیلوولت معادن شاهکوه با پیگیری‌های ویژه استاندار خراسان‌جنوبی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان منعقد شده است که آثار و برکاتی زیادی خواهد شد، افزود: با تدابیر دولت و همراهی استانی، در یک سال گذشته ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت ۱۸۰۰ کیلو وات و با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان راه‌اندازی شد که با این وجود اگر مصرف استان بالا رفت به ظرفیت تولید هم اضافه کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی از خرید سه دستگاه بالابر خطر گرم برای شهرستان‌های استان با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به بالابر تجهیز شده‌اند.

دادگر با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری شرایط پایداری در زمینه مصرف برق داشتیم که آرامشی برای مشترکین بود، بیان کرد: این موضوع در شرایطی رقم خورد که پیک بار استان به ۳۶۶ مگاوات در تابستان سال جاری رسید و پیک بار ما در تابستان سال گذشته ۳۰۶ مگاوات بود با وجود افزایش پیک بار، توسعه خدمات برق‌رسانی را هم داشتیم و پاسخ مثبت به تمام متقاضیان داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خصوص تغییر ساعت ادارای ادارات استان در راستای کاهش مصرف برق هم از مجموع دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ۱۸ دستگاه موفق شدند که در داخل ساعت اداری کاهش مصرف داشته باشند، یادآور شد: در مجموع دستگاه‌های اجرایی استان در ساعات اداری و ساعات غیر اداری در مدیریت مصرف برق همراهی خوبی داشتند.

دادگر با بیان اینکه  با پیگیری‌های استاندار خراسان‌چنوبی برای سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۳۵ مگاوات سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند، یادآور شد: سازمان مدیریت برنامه‌ریزی با ۵۱ درصد، شرکت برق استان با ۳۵ درصد و شرکت آب منطقه‌ای نیز با ۲۷ درصد به ترتیب بیشترین مدیریت مصرف را داشته‌اند.

ناصری یادآور شد: براساس مصوبه هیئت وزیران از سوم شهریورماه ساعت کاری ادارات استان به روال عادی باز می‌گردد.

انتهای پیام
captcha