توصیه‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر الگوی مدیران در خدمت به مردم باشد
کد خبر: 4080685
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

توصیه‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر الگوی مدیران در خدمت به مردم باشد

امام‌ جمعه هیدج گفت: توصیه‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر باید الگوی مدیران در ارائه خدمت به مردم باشد.

توصیه‌های حضرت علی (ع)

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسدالله زارعی، امام جمعه هیدج، ظهر امروز، ۳ شهریورماه در دیدار با مدیران شهری هیدج با اشاره به هفته دولت پیرامون مسائل اخلاقی مدیران با استناد به نامه 53 نهج‌البلاغه، عنوان کرد: حضرت علی (ع) در بخشی از نامه خود به مالک اشتر نخعی می‌فرمایند: ای مالک! به اهل ورع و صدق خودت را نزدیک کن و آن‌ها را به گونه‌ای ریاضت و پرورش بده که تو را فراوان نستایند چاپلوسی نکنند و تو را به باطلی که انجام نداده‌ای تشویق و تحریص نکنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) دلیل این نصیحت را این موضوع عنوان می‌کند که ستایش بی‌اندازه در روح انسان تکبر ایجاد می‌کند و خودپسندی به بار می‌آورد، ادامه داد: در این صورت است که مدیر به خود می‌نازد و تنها خود را می‌پسندد. همچنین سبب می‌شود که انسان از عزت پایین کشیده شود.

امام جمعه هیدج با تاکید بر اینکه حضرت علی (ع) توصیه می‌کنند که بین افراد احسان‌کننده و مدیران شایسته و مدیران نالایق بطور مساوی رفتار نکن، افزود: ایشان همچنین در فراز دیگری از گفتار خود به مالک او را به رفتار عادلانه با مردم و پرهیز از ظلم و ستم و دوری از تبعیض در بین آنان سفارش می‌کند.

حجت‌الاسلام زارعی با یادآوری اینکه رفتار مساوی بین مدیران لایق و نالایق سبب می‌شود احسان‌کنندگان و مدیران تلاش‌گر نسبت به تلاش‌گری بی‌رغبت شوند و مدیران تنبل و کم‌کار نسبت به کم‌کاری جری‌تر شده و کار مردم زمین بماند، متذکر شد: با توجه به همین موضوع هر کسی را در جایگاه خود باید ستود و از تلاش‌هایش قدردانی کرد.

وی به مطالبات رهبری از دولت سیزدهم استناد کردند و با تاکید بر ضرورت اهتمام بر تحقق این مطالبات، گفت: از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم می‌توان به تمسک به ارزش های اساسی انقلاب اسلامی، انجام اقدامات با برنامه، مقابله با جنگ روانی دشمن با کارهای تبلیغاتی درست و تمهید رسانه‌ای، اولویت دادن به بازسازی انقلابی توام با عقلانیت و تفکر در همه عرصه‌های مدیریتی، عدالت‌ورزی و کاهش فاصله طبقات محروم با طبقات برخوردار، توجه به فرهنگ و رسانه، دوری از منش‌های اشرافی‌گری، احیای اعتماد و امید مردم، فساد ستیزی، ارتقای شفافیت و انضباط مالی، انسجام و اقتدار و ایجاد تحول در قوه مجریه و حرکت انقلابی برای یک بازسازی انقلابی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha