ایجاد ۳۷ موزه دفاع مقدس در کشور تا سال ۱۴۰۴
کد خبر: 4080732
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰

ایجاد ۳۷ موزه دفاع مقدس در کشور تا سال ۱۴۰۴

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: تا سال ۱۴۰۴ آمار موزه‌های دفاع مقدس در کشور به ۳۷ موزه خواهد رسید.

علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امروز ۳ شهریورماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ هر استان یک موزه خواهد داشت و آمار موزه‌های دفاع مقدس در کشور به ۳۷ موزه خواهد رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز امسال آغاز شد و از سایر استان‌ها عقب‌ماندگی‌هایی دارد که باید رفع شود چراکه این استان در دفاع مقدس پیشگام بوده است.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس یک مقطع تاریخی نبود بلکه یک گفتمان جاری را در جامعه ایجاد کرد که همواره کشور را به سمت تعالی هدایت می‌کند و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شد تا ارزش‌های دفاع مقدس را نهادینه و این ارزش‌ها را به نسل جوان منتقل کند.

جعفری ادامه داد: دفاع مقدس نوعی از سبک زندگی را به مردم ارایه کرد که امروز الگو است و با تدبیر مقام معظم رهبری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در کشور نقش موثری در نهادینه کردن و ترویج ارزش‌ها دارد.

وی با بیان اینکه با تدبیری که صورت گرفت استان‌های کشور منطقه‌بندی شدند و استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان جزو استان‌های منطقه چهار قرار گرفتند که این منطقه‌بندی نقش موثری در ارایه تجربیات استان‌ها داشته است، یادآور شد: یکی از مهمترین موضوعات بنیاد، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس است که از ۲ سال گذشته تاکنون هر سال یک میلیون پیشکسوت در ۳۰ شهریور ماه با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) و به‌صورت ارتباط تصویری در استان‌ها تجلیل شده‌اند.

انتهای پیام
captcha