ترور شخصیت‌ها راه نظام اسلامی را تغییر نمی‌دهد
کد خبر: 4081928
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

ترور شخصیت‌ها راه نظام اسلامی را تغییر نمی‌دهد

استاندار خراسان‌شمالی گفت: دشمنان می‌خواهند با ترور شخصیت‌ها، راه نظام و انقلاب را تغییر دهند، اما کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی مسیر خودش را پیدا کرده و در همان راستا به حرکت خود ادامه خواهد داد.

محمد رضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی، صبح امروز، هشتم شهریورماه در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر که در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به استان خراسان‌شمالی توجه ویژه دارد، اظهار کرد: دولت سیزدهم با سفر خود به خراسان‌شمالی اعتباری معادل ۱۳ سال بودجه استان را تصویب کرد که این موضوع موجب توسعه و رفع برخی از عقب‌افتادگی‌های استان می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی خراسان‌شمالی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که حدود ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان از آن تخصیص پیدا کرد. این درحالی است که اعتبار تخصیص یافته در سفر اخیر دولت به خراسان‌شمالی با ۱۲.۷ هزار میلیارد تومان، معادل حدود ۱۳ سال اعتبار تملک دارایی تخصیص‌یافته استان است.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی افزود: یکی از پروژه‌های مهم تصویب شده در سفر اخیر دولت به استان بحث انتقال آب از سرانی به سایر مناطق استان است که سبب بهبود وضعیت آب شرب استان و همچنین آزاد شدن آب پشت سدهای استان برای کشاورزی و دامپروری می‌شود که توسعه این بخش‌ها را به دنبال دارد.

استاندار خراسان‌شمالی به بخشی از اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور، ساعت هشت صبح شنبه هر هفته به‌صورت جدی و دلسوزانه در جلسه ستاد کرونا پیگیر موضوعات می‌شود و تأکید فراوانی بر اجرایی شدن مصوبات این ستاد به نفع مردم دارد.

وی افزود: طی یک سال گذشته حدود شش میلیون نفر از مردم کشور که دارای بیمه نبودند بیمه شدند و موانع موجود بر سر راه بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس نیز برطرف شد تا دانش‌آموزان و دانشجویان به کلاس‌های خود بازگردند.

حسین‌نژاد ادامه داد: موضوع ارز ترجیحی یکی از اقداماتی بود که کسی شهامت اصلاح آن را نداشت و همانند اره‌ای بود که در شکم یک بیمار وجود داشت و کسی جرئت خارج کردن آن را نداشت. اما دولت سیزدهم این شهامت را به خرج داد تا وضعیت تورم غذای ارز ترجیحی را یک بار برای همیشه اصلاح کند.

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مهار تورم از محل خزانه کشور سبب انباشته شدن تورم شده بود و پروژه‌های دولت را نیز قفل کرده بود، تأکید کرد: اعتبار هزینه شده از خزانه این کشور قرار بود در جایی گذاشته شود که تورم را مهار کند اما در واقع سدی از تورم را ایجاد کرد که دیگر قابل ادامه دادن نبود و تبعات بسیار شدید به همراه داشت.

وی با بیان اینکه عادلانه‌سازی یارانه‌ها در کشور سبب افزایش قیمت کالاها در کشورهای همسایه ایران شد، اظهار کرد: اکنون با اجرایی شدن عادلانه‌سازی یارانه‌ها، عدالت برای بازرگانان نیز رخ داده است؛ قاچاق کاهش می‌یابد و برای مصرف‌کنندگان نیز بهتر شده است.

حسین‌نژاد بیان کرد: دولت طی یک سال گذشته از چاپ پول جلوگیری کرده، رشد نقدینگی را پس از ۹ سال کاهش داده و ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل را نیز پرداخت کرده است.

حسین‌نژاد به تعاملات دولت با کشورهای همسایه نیز اشاره کرد و گفت: علی‌رغم غافل شدن دولت قبل از ظرفیت کشورهای همسایه، دولت سیزدهم به کشورهای همسایه ایران توجه بسیار کرده و اکنون شاهد افزایش صادرات هستیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از نتایج توجه دولت به کشورهای همسایه حل شدن مشکلات ما و کشور ترکمنستان است که تفاهم‌نامه‌ای را نیز برای خراسان‌شمالی به ارمغان داشته است؛ همچنین قرار است گذر مرزی و بازارچه مرزی که از آرزوهای دیرینه مردم این خطه است و نتایج مثبت فرهنگی و اقتصادی را به دنبال دارد، تا پایان سال اجرایی شود.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین تأکید کرد: در کنار همه این خدمات، دشمنان نظام قصد دارند تا دستاوردهای دولت را کمرنگ جلوه داده و با ترور شخصیت‌ها، راه نظام و انقلاب را تغییر دهند، اما کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی مسیر خودش را پیدا کرده و در همان راستا به حرکت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha