اجرای بیش از ۴ هزار ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گیلان
کد خبر: 4086807
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

اجرای بیش از ۴ هزار ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان شعار راهبردی هفته دفاع مقدس امسال را «ما می‌توانیم» بیان کرد و از اجرای بیش از ۴ هزار ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خبرداد.

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت طلایی برای تکریم و تجلیل از کسانی است که مقاومت و ایثار کردند تا ما امروز امنیت و آسایش داشته باشیم، اظهار کرد: در آستانه چهل‌ودومین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس قرار داریم، دفاع مقدس جامع‌ترین جلوه‌های رشادت و همبستگی ملی مردم ایران و آحاد جامعه است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی ویژه مردم گیلان در دفاع مقدس، افزود: تقدیم هشت‌هزار شهید و همچنین بیش از 100 هزار رزمنده و 22 هزار جانباز از گیلان برای مقابله با دشمن از خطه شمال به مرزهای جنوب کشور رفتند و طبق ارزیابی‌ها 20 درصد جمعیت فعال و جوان آن زمان استان در دفاع مقدس نقش میدانی ایفا کردند.

حبیبی گفت: هشت سال دفاع مقدس تنها شکست یک دشمن متکی بر قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نبود بلکه حاکم شدن یک تفکر و منطق متکی بر اسلام و وحدت مردمی در دنیا بود؛ امروز گروه‌های حزب‌الله و مردمی را با تکیه بر تعالیم اسلام از ثمره دفاع مقدس در کشورهای منطقه به‌ویژه در غرب آسیا شاهد هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بیان کرد: امروز همه ملت‌های مسلمان و آزادی خواهان جهان با الگو گرفتن از قیام و مجاهدت مردم ایران در مبارزه با سلطه ایستادگی می‌کنند.

وی شعار راهبردی هفته دفاع مقدس امسال را «ما می‌توانیم» عنوان و تصریح کرد: برنامه محوری گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است که روز 30 شهریورماه هزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

حبیبی از برگزاری بیش از چهار هزار فعالیت و ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال در استان خبرداد و گفت: 2500 پایگاه بسیج محلات و تعداد زیادی پایگاه بسیج اقشار داریم که هر کدام از این پایگاه‌ها یک ویژه برنامه شاخص را در دستورکار دارند؛ علاوه‌ بر این دیدار با خانواده شهدا، رژه نیروهای مسلح با حضور مدیران و فرماندهان ارشد نظامی، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و نمایش تجهیزات سبک نیروهای مسلح در میدان شهدای ذهاب رشت، برگزاری یادواره شهدای اقشار و محلات، نشست سنگرسازان بی سنگر در لنگرود از جمله ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس گیلان است.

وی با بیان اینکه به دنبال گفتمان‌سازی هستیم تا همه این برنامه‌ها به شکل مردمی برگزار شوند، ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته، برگزاری یادواره شهدای گمنام، رونمایی از 40 عنوان کتاب با موضوع معارف دفاع مقدس، رونمایی از 30 عنوان کتاب صوتی، برگزاری هشتمین کنگره ادبیات پایداری با همکاری دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد، رونمایی از پوستر جشنواره سرود کشوری، اجرای تئاتر خیابانی، پخش ویژه‌برنامه هفت قسمتی «سرو قامتان» از شبکه باران، برگزاری زنگ ایثار و مقاومت، اختتامیه کارگاه‌های داستان نویسی و تاریخ شفاهی از دیگر ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان فراخوان همکاری صاحبان طرح‌های پژوهشی را از دیگر برنامه‌های مهم دانست و تصریح کرد: از پایان‌نامه‌های دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در حوزه معارف دفاع مقدس حمایت‌ می‌شود.

وی اضافه کرد: رونمایی از مستند کمک‌های 1513 کامیونی مردم گیلان به جبهه، رونمایی از فصلنامه ادبیات و انقلاب اسلامی با امتیاز وزارت علوم و مجوز وزارت ارشاد با سطح علمی پژوهشی، برگزاری سلسله نشست‌های بصیرتی و تبیینی و کرسی‌های آزاد اندیشی از دیگر برنامه‌های محوری هفته دفاع مقدس است.

حبیبی در خصوص آخرین وضعیت موزه‌ دفاع مقدس استان گفت: گام‌های خوبی در راستای احداث این مرکز برداشته شده اما مقرر بود در همین هفته دفاع مقدس فاز نخست این مرکز افتتاح شود، اما به دهه فجر امسال موکول شده است. فاز اول مرکز فرهنگی شامل ساختمان‌های اداری، کتابخانه و اسناد است؛ همچنین افتتاح سالن تئاتر مجهز این مرکز هم برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha